طراحی غافلگیر کننده پرچمدار سری شیائومی 12

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تا به امروز شایعات زیادی درباره نوترین گوشی های پرچمدار شیائومی که گفته می گردد Xiaomi 12 نام خواهند داشت منتشر شده و حتی تصاویر رندر مختلفی نیز از آن ها به اشتراک گذاشته شد، اما اکنون با درز اطلاعات نو به یکباره تمام تصورات ما از این گوشی به هم ریخت و اکنون متوجه شدیم که حداقل یکی از مدل های این سری، یعنی Xiaomi 12 Ultra با طراحی کاملاً متفاوت از آنچه تصور می شد راهی بازار می گردد.

طراحی غافلگیر کننده پرچمدار سری شیائومی 12

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، شیائومی دیگر یک برند مالی در بازار گوشی های هوشمند محسوب نمی گردد و با عرضه گوشی های سری Xiaomi Mi 11 ثابت کرد که در کلاس گوشی های پرچمدار و پریمیوم نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra در حال حاضر پرچمدار گوشی های هوشمند این سری محسوب می گردد که از صفحه نمایش ثانویه در پشت دستگاه بهره می برد. این موضوع سبب شد که تا همین اواخر بسیاری از کارشناسان فناوری بر این باور باشند که جانشین بعدی این گوشی نیز به چنین نمایشگری مجهز گردد و بر این اساس نیز تصاویر رندر متعددی از Xiaomi 12 Ultra منتشر شد.

این تصورات ادامه یافت تا اینکه یک افشاگر سوئدی با شناسه کاربری Teme @rodent950 پیروز شد به وسیله پلتفرم رسانه اجتماعی چینی ویبو، عکسی از قاب محافظ Xiaomi 12 Ultra به دست آورد. همین عکس سبب شد تمام تصورات قبلی از طراحی این دستگاه به هم بریزد. در این تصویر خبری از صفحه نمایش ثانویه نبود و بجای آن یک سیستم پیچیده دوربین عقب با طراحی کاملاً منحصر بفرد دیده می گردد که در یک ماژول بزرک دایره ای شکل قرار گرفته بود. پس از آن وبسایت Gizmochina نیز به طور انحصاری و به وسیله منابع اطلاعاتی خود به تصاویر تازهی از قاب محافظ شیائومی 12 اولترا دست یافت که این طراحی تازه را تأیید می کرد.

تصویر لو رفته از قاب محافظ شیائومی 12 اولترا

از آنجایی که تصاویر تازه فقط یک قاب با بریدگی برای دوربین را نشان می دهد، پیکربندی دقیق دوربین شیائومی 12 Ultra ناشناخته به جای مانده است. با این وجود، افشاگر سوئدی توانست اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار وبسایت فناوری LetsGoDigital قرار دهد و این وبسایت نیز با یاری همکار مشهور خود، پرویز خان، با نام مستعار Technizo Concept، توانست مجموعه ای از رندر های سه بعدی واقعی از محصول مورد انتظار Xiaomi 12 Ultra را ایجاد کند.

گوشی شیائومی 12 اولترا با دوربین چهارگانه 50 مگاپیکسلی لایکا

ما با سیستم دوربین این دستگاه آغاز می کنیم؛ شیائومی 12 اولترا دارای یک دوربین بزرگ و گرد است که روی یک پلت فرم مستطیلی قرار می گیرد. تصاویری که به تازگی به بیرون درز نموده نشان می دهد که این یک سیستم دوربین چهارگانه است. این بدان معناست که مدل تازه یک دوربین بیشتر در مقایسه با مدل قبلی خود دارد. در خصوص پیکربندی، مدتی است که صحبت هایی در خصوص ادغام یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در این دستگاه وجود دارد. حسگر تصویر تازه ISOCell GN5 سامسونگ احتمالاً برای این مورد استفاده خواهد شد که فوکوس اتوماتیک Dual Pixel Pro را بهبود می بخشد. این سنسور در واقع جانشین ISOCell GN2 است که در Mi 11 Ultra استفاده می گردد.

همانطور که قبلاً هم از شیائومی دیده ایم، سه دوربین دیگر نیز به سنسور تصویر با وضوح بالا مجهز خواهند شد. ممکن است این سنسورها، سه دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و لنز زوم تله فوتو پریسکوپی باشد که اگر بخواهیم بر اساس شیائومی می 11 اولترا قضاوت کنیم، از زوم اپتیکال 5 برابر، زوم هیبریدی 10 برابر و زوم دیجیتال 120 برابر پشتیبانی می نمایند. جزئیات مربوط به لنز دوربین چهارم (که به صورت مرکزی در بالا قرار گرفته است) در حال حاضر ناشناخته به جای مانده است، اما شاید شیائومی یک لنز زوم دوم را برای این جایگاه در نظر گرفته باشد.

در سمت راست دوربین چهارم یک سنسور هنوز ناشناخته واقع شده است که احتمالاً برای دمای رنگ در نظر گرفته شده است. سپس دو سنسور دیگر در سمت راست قابل مشاهده هستند که با هم سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری dTOF را تشکیل می دهند و همان طور که از شیائومی Mi 11 Ultra می دانیم، پایین تر از آن یک فلاش LED سه گانه واقع شده است. در نهایت، یک میکروفون نیز قابل مشاهده است تا با استفاده از آن بتوان صدای واضح و بدون نویز را در هنگام گرفتن ویدیو، ضبط کرد. بعلاوه می توان فرض کرد که این گوشی، فیلم ها را با وضوح 8K ضبط می نماید و البته چندین ویژگی ویدئویی پیشرفته نیز در دسترس خواهد بود. یک سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز برای جلوگیری از لرزش های ناخواسته دوربین نیز وجود دارد. البته لوگوی لایکا نیز در طراحی گنجانده شده است و صرف نظر از اینکه لایکا واقعاً در طراحی سیستم دوربین Xiaomi 12 Ultra نقش داشته باشد یا خیر، واضح است که شیائومی باز هم توجه زیادی به قابلیت های عکس و فیلم خواهد داشت.

شیائومی 12 اولترا با صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED خمیده

گفته می گردد شیائومی این گوشی هوشمند پرچمدار را به یک نمایشگر خمیده مجهز خواهد نمود. این نمایشگر احتمالا یک صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با وضوح +QHD و نرخ تتازه 120 هرتز است که بدون شک تصاویر شفاف و واضحی را ارائه خواهد نمود. نکته دیگر اینکه این گوشی به سوراخ پانچ برای قرار دادن دوربین سلفی مجهز خواهد شد و اگرچه شیائومی با گوشی Mix 4 دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را تجربه نموده بود، اما شیائومی 12 اولترا سال 2022، باز از سوراخ پانچ بهره خواهد برد.

برای باز کردن قفل دستگاه، یک حسگر اثرانگشت با عملکرد سریع در نمایشگر تعبیه شده است. بعلاوه می توانید قفل 2 بعدی با چهره را انتخاب کنید. بنابراین، روش های احراز هویت بیومتریک کافی در این دستگاه عرضه خواهد شد. شما بعلاوه می توانید انتظار ویژگی های سطح بالا در زمینه صوتی را داشته باشید. به عنوان مثال، شیائومی مدتی است که با هارمن کاردون همکاری می نماید تا از تجربه صدایی با کیفیت بالا اطمینان حاصل کند. انتظار می رود که این مدل برتر تازه به بلندگو های استریو مجهز گردد و علاوه بر این، بدنه نیز دارای گواهی IP68 ضد گرد و غبار و آب خواهد بود.

شیائومی 12 اولترا با اندروید 12 و چیپست اسنپدارگون 8 نسل 1

شیائومی 12 اولترا علاوه بر دوربین پیشرفته و نمایشگر زیبا، به تازهترین و قدرتمندترین چیپست حال حاضر یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام نیز مجهز خواهد بود. این گوشی بعلاوه سیستم عامل تازه اندروید 12 را در کنار رابط کاربری MIUI 13 به اجرا درمی آورد. البته شرکت شیائومی در خصوص برنامه های به روز رسانی خیلی شفاف عمل نمی نماید، اما گفته می گردد، دستگاه با 2 سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و 3 سال به روز رسانی امنیتی ارائه می گردد. به روز رسانی های امنیتی برای 2 سال اول به صورت ماهانه و فصلی انجام می گردد و در سال سوم، آپدیت ها هر سه ماه یکبار انجام می گردد.

باتری قدرتمند و شارژ سریع شیائومی 12 اولترا

مدل تازه اولترا نیز مانند مدل قبلی خود به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد، اما گفته می گردد که سرعت شارژ آن بیشتر شده است. مدل برتر فعلی از شارژ سیمی و بی سیم 67 واتی پشتیبانی می نماید، اما شیائومی 12 اولترا به احتمال زیاد به فناوری شارژ سریع 120 واتی تازه این شرکت چینی مجهز خواهد شد. البته شایعات مختلف حتی سیستم های شارژ سریع تری همانند 150 وات و حتی 200 وات را برای این گوشی در نظر گرفته اند که می تواند بسیار جالب توجه باشد. نکته مثبت دیگر اینکه شیائومی هنوز هم مثل قبل این سیستم شارژ سریع را در جعبه فروش گوشی قرار خواهد داد.

قیمت و در دسترس بودن شیائومی 12 اولترا

در همان نگاه اول می توان تصور کرد که گوشی شیائومی 12 اولترا، احتمالاً قیمت گرانی خواهد داشت. گوشی Mi 11 Ultra در زمان عرضه برای پیکربندی 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی، 1200 دلار آمریکا قیمت داشت؛ بنابراین برای مدل تازه نیز نباید قیمتی کمتر از این را متصور شد. بعلاوه این گوشی به مانند نسخه قبلی خود به احتمال زیاد با همان رنگ های اصلی مشکی و سفید عرضه خواهد شد، هرچند که وجود رنگ های دیگر دور از انتظار نیز نیست. شیائومی 12 در اواخر این ماه (دسامبر 2021) به طور رسمی در چین عرضه می گردد. مدل های Pro و Ultra احتمالا یک یا دو ماه بعد وارد بازار خواهند شد. دیگر بازار های جهانی احتمالاً تا یکی دو ماه بیشتر و شاید در ماه های فوریه و آوریل 2022، منتظر بمانند.

منبع: letsgodigital

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ دیدنی ها

منبع: فرارو

به "طراحی غافلگیر کننده پرچمدار سری شیائومی 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی غافلگیر کننده پرچمدار سری شیائومی 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید