سرکه سیب و چای ؛ برترین درمان خانگی جوش صورت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، پیدا کردن راهی برای درمان جوش صورت یا آکنه دغدغه افراد بسیاری است و گاهی اوقات وجود آکنه روی پوست صورت به یک کابوس واقعی تبدیل می گردد. در این مطلب دو راه چاره ساده برای درمان خانگی جوش صورت معرفی نموده ایم که در ادامه می خوانید.

سرکه سیب و چای ؛ برترین درمان خانگی جوش صورت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، آکنه و پیدا کردن راهی برای درمان آن دغدغه افراد بسیاری است و گاهی اوقات وجود آکنه روی پوست به خصوص پوست صورت به یک کابوس واقعی تبدیل می گردد. اما واقعیت این است که راه چاره هایی برای مقابله با آکنه خفیف و جوش های سرسیاه وجود دارد؛ راه چاره هایی که هم نوجوانان و هم بزرگسالان را درگیر خود نموده است.

مواد در دسترس و مقرون به صرفهی مانند چای سبز یا سرکه سیب می توانند به شما یاری نمایند تا از شر آکنه خفیف خلاص شوید. برای موارد جدی تر یا مداوم، بدیهی است که باید از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

برترین درمان خانگی جوش صورت

در این مطلب دو راه چاره ساده - استفاده از چای سبز و سرکه سیب - برای درمان خانگی و موثر جوش صورت معرفی نموده ایم که در ادامه می خوانید.

چای برای یاری به کاهش ترشح چربی

حتما موقع خرید لوازم آرایشی دیده اید که در تعداد زیادی از محصولات ضد آکنه چای سبز به کار رفته است. این امر تصادفی نیست چای سفید و به خصوص چای سبز - به دلیل خواص فوق العاده ای که دارند - هر دو راه چاره های طبیعی برای افراد مستعد آکنه هستند.

دلیل اصلی استفاده از چای سبز در محصولات ضد آکنه، نقشی است که در کاهش ترشح سبوم (یک ماده روغنی است که به وسیله غدد چربی بدن شما فراوری می گردد) ایفا می نماید؛ چراکه ترشح بیش از حد این ماده روغنی دقیقا یکی از دلایل آکنه است.

استفاده از چای سبز به شکل روغن، ماسک، کرم یا سرم می تواند به درمان آکنه یاری کند.

توجه داشته باشید که نباید چای سبز را با روغن درخت چای اشتباه گرفت؛ چراکه اتفاقا این روغن لکه ها و لک های آکنه را خشک می نماید.

سرکه سیب برای مبارزه با جوش های سرسیاه

از سرکه سیب می توان برای از بین بردن جوش های سرسیاهی که بسیاری از افراد را آزار می دهد، استفاده کرد. سرکه سیب، سرشار از مواد مغذی، اسیدهای آلی و نمک های معدنی است و یک عامل ضد باکتری قوی به شمار می رود. سرکه سیب پوست را به طور کامل تمیز می نماید و آلودگی هایی را که در طول روز روی پوست می نشینند، از بین می برد.

کارکرد شگفت انگیز سرکه سیب این است که به کاهش منافذ باز پوست و خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه یاری می نماید. علاوه بر اینها، سرکه سیب یک درمان طبیعی، مقرون به صرفه و در دسترس است که خود نقطه قوتی به شمار می رود.

منبع: همشهری آنلاین

به "سرکه سیب و چای ؛ برترین درمان خانگی جوش صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکه سیب و چای ؛ برترین درمان خانگی جوش صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید