برترین میان وعده برای لاغری و کاهش وزن

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، برترین میان وعده برای لاغری اغلب به شما یاری می نماید تا بین وعده های غذایی خود به آنچه می خورید، توجه بیشتری داشته باشید. اگر می خواهید در راستا رژیم غذایی خود بمانید، میان وعده های سالم مهم هستند. مطالعات نشان داده اند که میان وعده ها در واقع می توانند به شما یاری نمایند تا به اهداف کاهش وزن خود برسید. زیرا به مدیریت گرسنگی و بهبود تنظیم قند خون یاری می نمایند. بعلاوه می توانند راهی عالی برای دریافت میوه ها و سبزیجات سالم در رژیم غذایی شما باشند.

برترین میان وعده برای لاغری و کاهش وزن

با این حال، یکی از مسائل میان وعده های مخصوص لاغری این است که مملوء از موادی هستند که واقعاً به آنها احتیاج ندارید. این مواد اغلب شامل شکر، نمک یا شیرین نماینده های ناسالم هستند. درعوض، بهتر است که از قبل برنامه ریزی کنید و در پی میان وعده های باشید. پس آیا در پی انگیزه کاهش وزن هستید، ما برترین میان وعده برای لاغری ا در این آنالیز به شما معرفی می کنیم.

12 مورد از برترین میان وعده برای لاغری

اگر به یاری احتیاج دارید تا بدانید چه چیزی باید بخورید و چه چیزی نباید مصرف کنید، ایده خوبی است که با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. با این حال، ما پیشنهادهای خوبی در ادامه برای شما داریم:

1- سیب و کره بادام زمینی

اگر خوردن سیب به تنهایی چندان سرگرم نماینده به نظر نمی رسد اما چرا کره بادام زمینی را به آن اضافه نکنیم؟ وقتی کره بادام زمینی و سیب با هم ترکیب شوند، تبدیل به یک میان وعده مغذی خواهند شد که سرشار از پروتئین، چربی و فیبر است. اگر می توانید، کره بادام زمینی را انتخاب کنید که نمک، شکر و روغن اضافه ای ندارد. بعلاوه مطمئن شوید که در مصرف کره بادام زمینی میزان زیاده روی نمی کنید، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک عدد سیب کفایت می نماید.

2- انواع میوه منجمد

اگر میل به شیرینی جات دارید، انواع میوه ها باید شیرینی شما را برآورده نمایند و در عین حال شما را در راستا درست لاغری نگه دارند. شما فقط به دو ماده یعنی میوه و ماست احتیاج دارید. بهتر است یک کاسه از انواع میوه های مورد علاقه خود را به صورت خرد شده آماده کنید، سپس آنها را با ماست مخلوط کنید و در فریزر قرار دهید. وقتی نوبت به خوردن میوه های یخ زده می رسد، آنها را از یخچال برون بیاورید و تا قبل آب شدن نوش جان کنید. این وعده غذایی در تابستان می تواند به خنک شدن شما نیز یاری زیادی کند.

3- پیتزا کیک برنجی

برترین میان وعده برای لاغری، پیتزا کیک برنجی است. شما باید از کیک برنجی به عنوان پایه پیتزا بهره ببرید. سپس رب گوجه فرنگی و پنیر را آماده کنید سپس کل مخلوط را برای چند دقیقه در فر قرار دهید. بعلاوه می توانید از مرحله فر صرف نظر کنید و از کیک برنجی به عنوان نان در ساندویچ ساز استفاده نکنید و روی آن را با گوجه فرنگی و پنیر موزارلا تزئین کنید.

4- ماست یونانی با میوه و عسل

یکی دیگر از ایده های خوب برای میان وعده سالم یا یک گزینه صبحانه کم کربوهیدرات، این است که ماست یونانی را با میوه و عسل ترکیب کنید. ماست یونانی یک منبع عالی از لبنیات است و حاوی پروتئین بیشتر و قند کمتری نسبت به سایر گزینه های ماست است. ماست یونانی با میوه و عسل را می توانید در هر فصلی نوش جان کنید و از مواد مغذی آن نهایت استفاده را ببرید.

5- هوموس و سبزیجات

هوموس یا همان حمص نه تنها طعم بی نظیری دارد بلکه منبع عالی از پروتئین برای گیاهخواران و وگان ها نیز است. اگر وقت ندارید که خودتان آن را درست کنید، یک گزینه کم چرب از هوموس را از فروشگاه تهیه کنید. به جای استفاده از چیپس، مخلوطی از خیار، هویج و کرفس را برش دهید و با هوموس ترکیب کنید. این میان وعده در عین حال که بسیار سبک است، سرشار از مواد مغذی نیز می باشد.

6- لوبیا ادامامه

لوبیا ادامامه لوبیا سبز سویا علاوه بر اینکه منبعی از پروتئین است، سرشار از فیبرهای سالم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین K نیز است. اگر نمی توانید لوبیا را در سوپرمارکت ها پیدا کنید، لوبیا یخ زده معمولی را انتخاب خوبی است. با پاشیدن نمک یا سس سویا برای یک میان وعده سالم بین می توانید لوبیا ادامامه را سرو کنید. لوبیا ادامامه برترین میان وعده برای لاغری و کاهش وزن است.

7- چیپس کلم پیچ

ممکن است از کلم پیچ خام متنفر باشید اما چیپس کلم یک میان وعده سالم و کم کالری است که ارزش امتحان کردن را دارد. کلم پیچ را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی سینی فر قرار دهید. روی آن چاشنی دلخواه خود را بپاشید و حدود 20 دقیقه داخل فر بگذارید. مراقب کلم پیچ باشید و بعد از چند دقیقه در فر را باز کنید تا آن را جابه جا کنید. بعد چیپسی شدن کلم پیچ ها، آنها را از فر خارج کنید. چاشنی های مانند نمک و فلفل سیاه، زیره، پودر سیر را با هم مخلوط کنید و روی چیپس کلم پیچ بریزید و نوش جان کنید.

8- نخود تفت داده شده

انتخاب دیگر در برترین میان وعده برای لاغری، نخود برشته سالم با پروتئین بالاست. این یک میان وعده بسیار ساده است. برای درست کردن آن فقط یک قوطی نخود را آبکش کنید، با یک حوله کاغذی خشک نموده و روی سینی فر بچینید. روی نخودها را روغن دلخواه خود بپوشانید (روغن زیتون) و مزه دار کنید. قبل از تفت دادن به مدت 20 تا 30 دقیقه نخودها را بپزید. چاشنی های مختلف مانند پاپریکا یا زیره را مخلوط کنید و روی نخودها بریزید.

9- تخم مرغ آب پز

یکی دیگر از گزینه های پر پروتئین برای تنقلات، تخم مرغ آب پز است. کافی است چند عدد تخم مرغ را در ظرفی پر آب به مدت 12 دقیقه بجوشانید و پوست آنها را بگیرید و از وسط نصف کنید و کمی نمک رویشان بپاشید. تخم مرغ آب پز یک میان وعده بسیار ساده و در عین حال مفید است.

10- آجیل تازه

آجیل یک میان وعده سریع و آسان برای تهیه است. اما به یاد داشته باشید، ما در خصوص آجیل خام و بدون نمک صحبت می کنیم. بعلاوه باید میزان مصرف خود را در نظر بگیرید زیرا خوردن آجیل می تواند کالری بالایی داشته باشد. از برترین انواع آجیل می توان به پسته، بادام، بادام زمینی و فندق اشاره نمود.

11- توپ های خرمایی

توپ های خرمایی یک میان وعده سالم و مغذی است. دستور العمل های مختلف زیادی برای تهیه این میان وعده وجود دارند اما بهتر است از خرما له شده، کره بادام زمینی، میزانی آجیل له شده و کمی عسل بهره ببرید و آنها را با هم مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید. هر زمان که دوست داشتید، یک یا دو عدد توپ خرمایی را نوش جان کنید.

12- موز یخ زده

از انواع میان وعده های سالم می توان به موز یخ زده اشاره نمود. یک موز را برش دهید، نصف آن را در شکلات تلخ آغشته کنید، روی آن را مغزهای خرد شده بپاشید (این مرحله اختیاری است) و سپس فریزی کنید. این میان وعده را می توانید با شیر یا چای نوش جان کنید.

کلام آخر

برترین میان وعده برای لاغری آن غذایی است که کالری کم و مواد مغذی زیاد داشته باشد. هر غذای کم کالری مفید نخواهد بود زیرا هدف شما کاهش وزن است و نه عدم دریافت مواد مغذی مورد احتیاج بدن! پس سعی کنید میان وعده های خود را در میزان کوچک اما مفید انتخاب کنید. میان وعده های مخصوص لاغری که در این مقاله معرفی شده اند، ممکن است تهیه آنها برای همه افراد میسر نباشد. بنابراین، هر کدام با سبک زندگی شما مفید هستند را انتخاب کنید. شما نیز فکر می کنید چه میان وعده هایی برای کاهش وزن مؤثر هستند؟

منبع: اسنپ مارکت

به "برترین میان وعده برای لاغری و کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین میان وعده برای لاغری و کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید