با شماری از خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کره جنوبی نه تنها در زمینه فناوری و تکنولوژی زبانزد جهان است، بلکه غذاها و دسرهای کره ای نیز در جهان شناخته شده و معروف هستند. غذا و دسرهای خوشمزه کره ای با دستورالعمل های کلاسیک و نوین و با طعم های جالب و متنوع از مواد مغذی، سالم و غالبا از مواد بدون گلوتن و وگان تهیه شده و هواداران زیادی در جهان دارند. با ما در مقاله خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی همراه باشید تا شما را با تعدادی از مشهورترین دسرهای کره جنوبی آشنا نماییم. قطعا، آشنایی با پرطرفدارترین دسرهای کره جنوبی برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی آشنا شوید

دسر چاپسالتئوک

دسر چاپسالتئوک chapssaltteok دارای بافتی نرم و متراکم هست. این مورد از خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی از خمیر لوبیا قرمز و برنج چسبناک تهیه شده و درست کردن آن در خانه بخصوص برای بچه ها خیلی راحت است. به علت اینکه به موچی ژاپنی شباهت دارد، بعضا به آن موچی هم گفته می شود. رنگ قسمت رویه این دسر سبز بوده و علت این رنگ، پودر چای سبز مانچاست که به صورت سنتی روی آن استفاده می شود.

دسر پاتبینگسو

دسر پاتبینگسو Patbingsu از شیر تغلیظ شده، خمیر لوبیای شیرین آزوکی و یخ تراشیده تهیه می شود. نام این دسر به معنای لوبیا قرمز با یخ بوده و یکی از مشهورترین دسرهای کره جنوبی هست. اغلب اوقات روی این دسر غلات و میوه های تازه یا قطعه هایی از کیک برنج کره ای گذاشته می شود. پاتبینگسو معمولا از ماه می تا اکتبر در دسترس علاقمندان بوده و محبوبیت آن در تابستان به اوج می رسد. در هنگام آماده سازی این مورد از خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی مواد لایه لایه روی هم قرار می گیرند، ولی قبل از مصرف با هم مخلوط شده و وقتی یخ تراشیده آب می شود، به یک سوپ سرد و شیرین تبدیل می شود. بافت ترد، نرم و خامه ای و ترکیب طعم این دسر سبب محبوبیت آن شد. به نسبت مواد مختلفی که براساس میل شخصی به آن افزوده شده، این دسر از تنوع بالایی برخوردار است.

دسر پپرو

دسر پپرو Pepero یک نوع شیرینی یا کوکی است که شکل باریک و بلندی دارد و مثل یک چوب شور است که آن را با لایه ای از روکشها مانند شکلات تلخ پوشانده باشند. این مورد از پرطرفدارترین دسرهای کره جنوبی شباهت چندانی به یک دسر سنتی ندارد. پپرو دسری محبوب در بین جوانان و خانواده های کره ای بوده و در کره جنوبی هر ساله در روز 11 نوامبر عاشقان جعبه هابی از آن را به هم هدیه می نمایند.

دسر گگل تئوک

دسر گگل تتوک Ggul tteok که به کیک عسلی هم معروف بوده، در بسیاری از شیرینی فروشی های کره جنوبی وجود دارد. این مورد از پرطرفدارترین دسرهای کره جنوبی کیکهای رنگی برنجی بخارپز شده کره ای بوده که با شربت عسل مخلوط می شوند. گاهی اوقات روی آن را پر از کنجد نموده و برخی هم آن را با سویای بو داده درست می نمایند.

دسر خرمالوی یخ زده

این مورد از پرطرفدارترین دسرهای کره جنوبی در عین سادگی فوق العاده خوش طعم بوده و دسری کم کالری است. از آنجا که خرمالو میوه ای بوده که از لحاظ درجه رسیدن، بافت و طعم انواع متنوعی دارد، لذا انتخاب یک خرمالوی مناسب در تهیه این دسر فوق العاده مهم است. طرز تهیه این دسر خوشمزه به این صورت هست که خرمالوی رسیده را چند ساعت در فریزر قرار می دهند و بیست دقیقه قبل از خوردن آن را از فریزر خارج می نمایند. خرمالوی یخ زده دسری آبدار، کمی گس و شیرین بوده و جایگزین خوبی برای بستنی می تواند باشد.

دسر یاکسیک

دسر یاکسیک Yaksik یک کیک برنج شیرین و غنی شده بوده که کره ای ها معمولا در هر مناسبتی آن را درست می نمایند. ترکیبات این مورد از مشهورترین دسرهای کره جنوبی عبارتند از میوه خشک، عسل، عناب، برنج گلوتین بخارپز، شاه بلوط و آجیل. بعلاوه، سس قهوه ای تیره رنگی روی یاکسیک تزریق می شود که شامل روغن کنجد، شکر کارامل شده، دارچین و سس سویا هست. سپس، این کیک را بخارپز می نمایند. وقتی یاکسیک گرم است، حالتی چسبناک دارد و با قاشق آن را از درون ظرف جمع نموده و پس از خنک شدن، آن را به قطعات مربع شکل برش می زنند تا به راحتی بتوان آن را با دست برداشت.

دسر یاکگو

دسر یاکگو Yakgwa یکی از دسرهای باستانی کره بوده و بطور سنتی در مناسبت ها و جشن ها تهیه می شود. این مورد از مشهورترین دسرهای کره جنوبی از آرد گندم و روغن کنجد تهیه شده و کلوچه هایی به شکل گل بوده که گاها به آن ادویه هم اضافه می نمایند. سپس، آنها را سرخ نموده، در شربت شیرین می غلتانند یا درون آن عسل تزریق می نمایند. کلمه یاکسیک به شیرینی های دارویی اطلاق شده و چون در این شیرینی از عسل استفاده می شود، تحت عنوان یک دارو به شمار می رود.

دسر تتئوک

تتئوک Tteok شامل کیک های بسیار متنوع سنتی برنجی کره ای بوده که اغلب شیرین هستند و از برنج چسبناک شیرین یا غیر چسبناک تهیه می شوند. به این صورت که برنج را پس از بخارپز کردن می کوبند و آنقدر ورز می دهند که یک خمیر منعطف بدست بیاید. تهیه نمایندگان این دسر می توانند به صورت دلخواه مواد مختلفی را هم به آن افزوده و آن را به شکلهای دلخواه درآورند.

دسر نورنجی

دسر نورنجی Nurungji از برنج از قبل پخته شده یا برنج تازه بدست آمده و آن را میتوان با انواع نوشیدنی بعد از صرف غذا خورد. این دسر نسخه کره ای برنج سوخته بوده و در آن یک لایه ترد و مغزدار از برنج قهوه ای که طلایی شده قرار گرفته است. آن را میتوان به تنهایی میل کرد و لذت برد، ولی اغلب با اضافه کردن شکر به صورت دسر از آن استفاده می نمایند.

دسر مانجو

دسر مانجو Manjoo خمیری است که با مواد مختلف پر می شود. مانجو در انواع گوناگون و طعم های متنوع تهیه شده، ولی در کل از یک پایه آرد قهوه ای و مواد پر نماینده داخلی تشکیل می شود. مواد پر نماینده ای نظیر لوبیای قرمز یا کنجد و سیب زمینی شیرین داخل خمیر قرار گرفته و روی شیرینی را هم با آجیل، تکه های میوه خشک، عناب و دانه کاج یا شاه بلوط می پوشانند. شیرینی مانجو به کیک ماه چینی شباهت داشته، ولی فشردگی کمتری نسبت به آن دارد. این شیرینی خاص در مراسم مخصوصی مانند جشنهای تولد یا تعطیلات ملی مورد استفاده قرار می گیرد.

دسر هوتوک

یکی از دسرهای دوست داشتنی کره ای، دسر هوتوک Hotteok بوده که نوعی پنکیک هست. گفته می شود، در اواخر قرن 19 سربازان چینی وقتی به وسیله بازرگانان این کشور به کره فرستاده شدند، این پنکیک را اختراع کردند. آنان پنکیک هایی را طبق نسخه چینی با چاشنی مرطوب درست نموده و بعدها این دسر را مطابق با ذائقه کره ای ها تغییر داده و به صورت امروزی تهیه کردند. این پنکیک معمولا با شکر قهوه ای، دارچین و مغزهایی مانند گردو و بادام زمینی پر می شود. بطور معمول یکی از غذاهای خیابانی بوده و در خیابانهای کره جنوبی مخصوصا در مواقعی که هوا سرد است، تهیه و به فروش می رسد.

دسر هوآجون

هوآجون Hwajeon در زبان کره ای چینی به معنی کیک گل بوده و علاوه بر اینکه یک خوراکی خوشمزه است، یک اثر هنری تمام عیار نیز هست. طبق باورها، ریشه این پنکیک بی نظیر از سلسله Koryo است. در آن موقع، زنان در جشنی سنتی این شیرینی را تهیه نموده و به پایکوبی و آواز و معاشرت می پرداختند. روی این دسر خوشمزه و زیبا گلهای زیبای خوراکی قرار داده می شود. مثلا، در بهار بطور سنتی از گلبرگ رز، آزالیای کره ای، گل داوودی و شکوفه گلابی برای این منظور استفاده می نمایند.

دسر داسیک

Dasik نوعی شیرینی تزئینی کره ای است که با چای سرو می شود. این شیرینی ترکیبی از آرد شاه بلوط، آرد برنج، لوبیا یا کنجد بوده و آن را باید در قالبهای مخصوص درست کرد. شکل و رنگ در این شیرینی بیانگر معانی فرهنگی خاصی هست.

منبع: همگردی

به "با شماری از خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از خوشمزه ترین دسرهای کره جنوبی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید