برترین غذاهای سنتی وارنا

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، غذاهای سنتی وارنا | Traditional Varna dishes

وارنا یکی از شهرهای ساحلی بلغارستان است که به صورت کلی؛ همه چیز تمام است! می پرسید چرا؟ باید در جواب به شما بگوییم که وارنا هم سومین شهر بزرگ بلغارستان است و هم سواحل بزرگ و مجهز زیادی دارد که همگی به دریای سیاه می رسند. هم بسیار تمیزند و هم همه امکانات را چه در سواحل و چه در منطقه ها شهری می توانید در این شهر در اختیار داشته باشید. در هر کجای وارنا که باشید می توانید یک رستوران خوب پیدا کنید و از غذاهای سنتی وارنا بچشید و یک شکم گردی عالی داشته باشید. حال اگر به زودی گذرتان به وارنا می افتد به شما توصیه می کنیم که حتما غذاهای سنتی وارنا را بشناسید چون خوردن غذاهای این شهر، بدون شک یکی از کارهایی است که حتما باید در سفر به وارنا انجام دهید پس با ما در خبرنگاران همراه باشید تا برترین غذاهای وارنا را بشناسید.

برترین غذاهای سنتی وارنا

کبابچه | kebapche

این فهرست خوشمزه از غذاهای سنتی وارنا را با غذایی شبیه به غذای مورد علاقه ما ایرانی ها یعنی کبابچه شروع می کنیم. کبابچه یک غذای به شدت خوشمزه و طبیعتا گوشتی است که بیشتر در منطقه ها رمانی و یوگوسلاوی پخته می شود ولی امروزه دیگر در زمره غذاهای سنتی وارنا در بلغارستان درآمده است. غذاهای سنتی وارنا به همراه توضیحات کامل درباره این غذاهای این شهر ساحلی، درباره کبابچه به ما می گوید که؛ این غذا را معمولا به همراه یک نوع سالاد بلغارستانی به نام شوپسکا که اتفاقا کاملا برای وارنا است میل می کنند.

بشقاب کبابچه از سیب زمینی های سرخ نموده، فلفل سیاه و پنیر ورقه ای و یا رنده شده بلغاری به همراه شوپسکا می خورند. خود وارنایی ها اصرار دارند که این غذا را حتما در کنار دوغ مخصوص بلغاری ها میل کنید تا مزه واقعی آن را حس کنید!

کاپاما | Kapama

کاپاما یکی دیگر از غذاهای اصیل و سنتی بلغاری هاست که معمولا بر طبق سنت ها، شب سال نو و کریسمس پخته می شود. گوشت، مرغ، سبزیجات آب پز به همراه انواع و اقسام ترشی های بلغاری و ادویه های تند و خوشمزه در کنار یکدیگر، یک بشقاب کاپاما را تشکیل می دهد. خیلی ها کاپاما را با برنج می خورند.

لیوتنیتسا | lyutenitsa

لیوتنیتسا در واقع یک غذای کامل نیست بلکه سسی است که کاملا در دسته غذاهای سنتی وارنا قرار می گیرد. این سس بسیار پر هوادار و خوشمزه وارنایی، بسیار تند است و از ترکیب گوجه فرنگی تازه، بادمجان، نمک و فلفل فراوان درست می شود. غذاهای سنتی وارنا به همراه توضیحات کامل درباره این غذاها درباره این سس می گوید که؛ لیوتنیتسا را هم همراه با اسپاگتی و استیک میل می کنند و هم در کنار نان خالی تازه و ترد شده سرو می کنند. بیشتر وارنایی ها این غذا را به عنوان میان وعده ای عصرانه و یا پیش غذا بر سر میز غذاهای خود می آورند.

بانیتزا | Banitza

بانیتزا هم غذا است و هم میان وعده! بانیتزا بیشتر در دسته نان های شکم پر قرار می گیرد و معمولا به عنوان غذایی سبک از آن یاد می شود. البته این غذا آن چنان هم سبک نیست زیرا در این نان از کدو تنبل، پنیر فتا، قارچ، کدو تنبل و گاهی گوشت چرخ نموده استفاده می کنند. در توضیحات پخت این غذا باتیذ بگوییم که؛ پخت این غذا بسیار ساده و راحت است و معمولا محلی های وارنا این غذا را به صوت خانگی می پزند. از بانیتزا می توان به عنوان پایه یک شیرینی هم استفاده کرد. معمولا مردم وارنا خمیر این کیک را با گردو و سیب پر می کنند و اگر با ذائقه آن ها یکی باشد، کمی هم بر روی آن خامه شیرین و زده شده می ریزند و به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه میل می کنند.

فلفل شکم پر | Chushki Burek

این غذا برای کسانی مناسب است که عاشق غذاهای تند هستند زیرا این غذا از اساس با فلفل پخته می شود. فلفل شکم پر را معمولا در فصل فلفل های تند که دیگر درشت و ترد می شوند و یا با فلفل دلمه ای درست می کنند. در مایع داخل این غذا از برنج و گوشت چرخ نموده به همراه فلفل فراوان استفاده می شود. گاهی فلفل شکم پر را سرخ می کنند و گاهی آن را با استفاده از سس مخصوص، آب پز می کنند.

سوپ سیرابی | Shkembe chorba

ما ایرانی ها معمولا گهکداری سیرابی را در کله پزی ها و با کلی مخلفات دیگه تحت نام کله پاچه می خوریم ولی وارنایی ها غذای سنتی دارند که کاملا از سیرابی درست می شود و اتفاقا خیلی هم آن را تند به تند می پزند و میل می کنند. سوپ سیرابی البته فقط یکی از غذاهای سنتی وارنا نیست بلکه کلا غذایی محبوب در شبه جزیره بالکان است. این سوپ مواد غذایی فراوانی هم ندارد و خیلی ساده درست می شود. کافی است که میزان زیادی سیر را به همراه فلفل پاپریکا در شیر بپزید و تکه های سیرابی را به آن اضافه کنید تا با هم بپیزند و در کنارش نان میل نمایید.

مشنه اسکارا | Meshana Skara

یکی از غذاهای سنتی وارنا یک بشقاب بزرگ است که در آن انواع و اقسام گوشت های طعم دار شده کبابی در کنار هم قرار گرفته اند. از آن جایی که در سرتاسر کشور بلغارستان گوشت ماده غذایی بسیار محوبی است، نه تنها در وارنا بلکه در همه شهرهای این کشور می توانید انواع و اقسام غذاهای محلی پیدا کنید که فقط مخصوص آن شهر هستند ولی کاملا از گوشت درست شده اند! در مشنه اسکارا از گوشت مرغ گرفته تا گوشت گوسفند و گوساله به صورت کبابی در کنار هم قرار داده شده اند و در کنارشان گوجه های مینیاتوری، برگ اسفناج و کاهوی چینی نیز سرو می شود. بعلاوه گاهی در این بشقاب غذایی از سوسیس های دودی نیز استفاده می شود.

موساکا | musaka

یکی از غذاهای سنتی وارنا و سراسر بلغارستان، موساکا است. این غذای سنتی و قدیمی که بیش از 5 قرن از اولین باری که پخته شد می گذرد، شبیه به لازانیا است اما دستور پخت متفاوتی از لازانیا دارد. در این غذا به جای لایه های لازانیا، از سیب زمینی آب پز شده و له شده استفاده می شود. لا به لای آن نیز از گوشت چرخ نموده و تخم مرغ استفاده می شود. در بعضی از کشورهای دیگر موساکا پخته می شود ولی با بادمجان. پیشنهاد می کنیم که اگر به وارنا رفتی حتما موساکا را میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

دلمه بلغاری | LOZOVI SARMI

دلمه بلغاری وارنایی ها همان دلمه برگ موی خودمان است! البته این غذا در بین کشورهای خاورمیانه و حوزه بالکان غذایی مشترک محسوب می شود اما از نظر طعمی کمی با هم متفاوت هستند. فرق دلمه بلغاری با دلمه برگ موی ما ایرانی ها می دانید در چیست؟ آن ها در مایع دلمه های خود برگ انگور و یا کلمی که قرار است مایع را در آن بریزند، چرخ می کنند و اضافه می کنند اما در دلمه های ایرانی فقط گوشت، برنج نیم پز، لپه پخته شده به همراه سبزیجات خشک شده و کمی رب انار ریخته می شود. فرق دیگری که دلمه های بلغاری با مدل ایرانی خود دارند این است که ما این غذا را به عنوان وعده کامل می خوریم ولی وارنایی ها از این غذا به عنوان پیش غذا استفاده می کنند.

منبع: kashkaval-tourist.com

منبع: الی گشت

به "برترین غذاهای سنتی وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای سنتی وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید