راه اندازی کسب و کار با دستگاه جوجه کشی در طیور ماشین ابزار

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، رپرتاژآگهی - اگر در پی راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستید تا از این طریق کسب عایدی نمایید، با تهیه دستگاه جوجه کشی می توانید یک کسب و کار پرسود برای خودتان به ویژه در دوران شیوع کرونا دست و پا کنید. ممکن است اکنون این پرسش برای شما به وجود آید که چگونه می توان در خانه چنین کسب و کاری راه انداخت؟ چنانچه تا خاتمه این مطلب از گزارش خبرگذاری سایت خبرنگاران همراه ما باشید با شما درباره این موضوع صحبت نموده و به شما خواهیم گفت به چه امکاناتی احتیاج دارید. بعلاوه به نقل از طیور ماشین ابزار در مورد ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اما بیشتر احتیاج است اطلاعاتی در مورد روش نگهداری و پرورش مرغ و جوجه و بعلاوه نگهداری از تخمی که دارای نطفه است در اختیار داشته باشید.

راه اندازی کسب و کار با دستگاه جوجه کشی در طیور ماشین ابزار

برای پرورش و تکثیر جوجه مرغ چه مراحلی را باید طی کرد؟

برای اینکه بتوانید با خرید دستگاه جوجه کشی خانگی چنین کسب و کاری را آغاز کنید ضروری است در این خصوص اطلاعات کاملی داشته باشید به همین منظور بهتر است از یک مشاور و کارشناسی که در این زمینه فعالیت دارد یاری بگیرید. زیرا ممکن است شما در هر لحظه احتیاج به یاری داشته باشید تا بتوانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. برای پرورش و تکثیر جوجه ضروری است چند مرحله مختلف را به درستی انجام دهید تا مقدار تلفات شما کم باشد.

در مرحله اول ضروری است تخم مرغ نطفه دار بخرید. غیر از خرید این نوع تخم مرغ، چنانچه خودتان چنانچه خودتان مرغ تخم گذار داشته باشید، می توانید خودتان اقدام به فراوری تخم نطفه دار نمایید.

در مرحله بعد باید تخم های نطفه دار کامل را جدا نموده و آن ها را ضد عفونی نمایید. برای ضدعفونی کردن احتیاج به شست وشوی آن ها نیست و همین که آن ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید کافی است.

دستگاه جوجه کشی را برای آغاز این فرآیند آماده کنید. در این مرحله احتیاج است دستگاه را نصب و راه اندازی نمایید. بسیاری از افرادی که مایل به آغاز کار در این حوزه هستند ترجیح می دهند خودشان اقدام به ساخت دستگاه جوجه کشی نمایند که در بخش بعدی نیز به این موضوع و چگونگی ساخت دستگاه جوجه کشی اشاره خواهیم کرد.

در ادامه ضروری است تخم های نطفه دار را داخل دستگاه قرار داده و به مدت 21 روز برای پرورش به آن ها زمان دهید. در طی این زمان باید دستگاه جوجه کشی را در کنترل داشته و مقدار دما و رطوبت آن را چک کنید. پس از گذشت ده روز که از زمان قرار دادن تخم ها در دستگاه جوجه کشی خانگی گذشت، می توان نطفه سنجی را انجام داد. حدودا 17 روز بعد می توان تخم ها از ستر به هچر منتقل کرد. برای افرادی که نمی دانند این دو واژه چه معنایی دارد باید گفت ستر و هچر دو زمان متفاوت در دوران جوجه کشی از تخم نطفه دار به شمار می آید، یعنی تخم نطفه دار از ابتدا تا خاتمه هجدهمین روز در دوره ستر واقع شده است و سه روز خاتمهی تا روز بیست و یکم در دوره هچر قرار می گیرد.

پس از این مدت 21 روزه جوجه ها از تخم خارج می شوند. عموما انجام کار جوجه کشی پرندگان در خانه به یک بازه زمانی کوتاه یعنی در حدود 2 ماه زمان احتیاج دارد تا شما را به اولین سود دهی برساند و پس از این زمان شما می توانید اقدام به فروش جوجه ها نمایید.

گفتنی است برای بازدهی و راندمان بیشتر بهتر است دستگاه در محیطی معتدل قرار گیرد تا شرایط محیطی بر روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار نباشد.

چگونه می توان اقدام به ساخت دستگاه جوجه کشی کرد؟

بسیاری از افرادی که می خواهند وارد این نوع کسب و کار خانگی شوند باید بدانند که به جای خرید دستگاه جوجه کشی نیز می توانند خودشان اقدام به آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی نمایند اما در این خصوص ضروری است به چند نکته فنی مهم توجه نمایند زیرا چنانچه ساخت دستگاه به درستی صورت گیرد از این طریق می توان به سرعت وارد مرحله سوددهی شد. شاید برایتان جالب باشد بدانید بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت می نمایند کار خود را با ساخت دستگاه جوجه کشی آغاز نموده اند.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی احتیاج به ابزار و لوازم زیر دارید.

  • جعبه ای از جنس کارتن، چوب و یا یونولیت که از آن به عنوان بدنه دستگاه استفاده نمایید.
  • دماسنج
  • رطوبت سنج
  • ظرف آب (فنجان یا کاسه های یکبار مصرف نیز کفایت می نماید.)
  • برای تامین دمای داخل دستگاه نیز به یک لامپ رشته ای احتیاج دارید.
  • برای اینکه بتوانید ابزار و لوازم را منظم در جای خود قرار دهید به چسب نیز احتیاج خواهید داشت.
  • برای نگهداری از ظرف غذا و آب و بعلاوه تخم های نطفه دار، یک توری مناسب به شما یاری خواهد نمود.

پس از اینکه دستگاه را آماده کردید ضروری است برای امتحان تخم ها را داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهید و دمای آن را تنظیم نمایید اما بهتر است دما کم کم افزایش یابد. بعلاوه ضروری است در طی روز 4 تا 5 بار تخم مرغ ها به میزان یک زاویه 45 درجه بچرخانید تا گرما و رطوبت لازم به تمامی بخش های آن برسد. بعلاوه ضروری است از روز هجدهم دیگر گرداندن تخم ها را متوقف نموده و اجازه دهید تا سه روز آینده درب دستگاه جوجه کشی خانگی بسته بماند، زیرا دوران هچر دوره حساسی به شمار می آید.

چنانچه بعدها مایل بودید کسب و کار خود را در این زمینه توسعه دهید می توانید با خرید دستگاه جوجه کشی که در ابعاد بزرگ تر و با امکانات بهتری فراهم آمده است به راحتی در خانه کسب عایدی نمایید. شرکت طیور ماشین که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت مجموعه ای است که دستگاه های مختلفی برای جوجه کشی انواع طیور فراوری و ارائه نموده است که می توانید با مشاهده فهرست قیمت دستگاه جوجه کشی ، کارآمدترین دستگاه را خریداری نمایید. به این نکته مهم دقت کنید که اگر شما قصد جوجه کشی از تخم پرندگان زینتی همانند طوطی سانان و یا تخم دیگر پرندکان ارزشمند و کمیاب را دارید در پی دستگاه جوجه کشی دست ساز یا ساختن آن نباشید زیرا جوجه کشی تخم پرندگان زینتی، دستگاه شرکتی با عملکردی حساس و دقیق را احتیاجمند می باشد. دستگاه های شرکتی یا برند امتحان خود را در این زمینه پس داده اند و از آن جا که تخم پرندگان زینتی کمیاب می باشد بهتر است در این زمینه ریسک نفرمایید و با تهیه یک دستگاه حرفه ای به حداکثر بازدهی و راندمان برسید.

طیور ماشین ابزار

مجموعه طیور ماشین ابزار با بیش از ربع قرن تجربه در زمینه فراوری دستگاه جوجه کشی و فروش آن فعالیت دارد و یکی از برترین عرضه نمایندگان این دسته از ماشین آلات در صنعت جوجه کشی و تجهیزات مرغداری در کشور به شمار می آید. چنانچه قصد راه اندازی کسب و کاری در زمینه فراوری جوجه دارید، می توانید سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی https://www.tma110.com/ ببینید، در این سایت انواع دستگاه جوجه کشی از برندهای مختلف برای جوجه کشی بسیاری از پرندگان مانند مرغ، بلدرچین، اردک، بوقلمون و .. با گنجایش های مختلف از 10 تا 2000 عدد تخم نطفه دار ارائه شده است. شرکت طیور ماشین ابزار، دستگاه های فوق را با برترین قطعات و مواد اولیه و با کیفیت بالا ارائه نموده است که همگی دارای گارانتی اصلی شرکت مورد نظر می باشند. برای دریافت فهرست قیمت دستگاه جوجه کشی در انواع مختلف می توانید با کارشناسان بخش فروش طیور ماشین ابزار ارتباط برقرار نمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "راه اندازی کسب و کار با دستگاه جوجه کشی در طیور ماشین ابزار" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی کسب و کار با دستگاه جوجه کشی در طیور ماشین ابزار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کسب و کار با دستگاه جوجه کشی در طیور ماشین ابزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید