ادعای دیزلی سازان داخلی و آنالیز بازار و قیمت کامیون ، کشنده و خودروهای سنگین
به گزارش وبلاگ دیدنی ها، ناوگان حمل و نقل سنگین کشور بسیار فرسوده است. همیشه با رونمایی از کامیون ها و کشنده های نو روبرو هستیم، اما در این میان دیزلی سازان داخلی می گویند کامیون و کشنده فروشی نداریم. در ادامه آنالیز بازار و قیمت کامیون و کشنده را بخوانید.
وبلاگ دیدنی ها - مجتبی اسماعیلی: یازدهم آذر ماه سال 1399 یک دستگاه کشنده چینی هوو در منطقه پردیس از توابع تهران ترمز برید و وارد یک خانه مسکونی شد.
این حادثه یک فوتی و دو نفر مصدوم داشت.
در حادثه ای مشابه در سال 1393 که خبرنگار وبلاگ دیدنی ها هم شاهد آن بود یک دستگاه کشنده چینی هوو در جاده قدیم جاجرود ترمز برید و با دوازده خودرو از پرادو گرفته تا پژو، برخورد کرد.
پلیس راهور دلیل هر دو حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز این کشنده ها بیان کرد.
اخبار مربوط به تصادف های فجیع کشنده ها و کامیون ها بسیار زیاد است. اما دلیل آن چیست؟
یکی از علل آن فرسودگی خودروهای تجاری و لوازم مصرفی آن ها است، اما دیگری بی کیفیت و نا ایمن بودن خودروهای تجاری چینی است که مالکان آن ها را خریده بودند، به این عنوان که حداقل صفر کیلومتر و بی دردسر است.
این حوادث نشان داد کامیون های چینی حتی اگر صفر باشند، بی دردسر و ایمن نیستند.
امید داریم با ناوگانی نو در بخش خودروهای سنگین و تجاری، بتوانیم روزهای بهتری پیش رو داشته باشیم. با شرایط فعلی اما این امر به رویا می ماند.
در این شرایط شرکت های فراوری نماینده خودروهای تجاری سنگین می گویند کامیون و کشنده فروشی نداریم.
هر سال و در هر نمایشگاه مربوط به خودرو همیشه چند دستگاه کامیون، کشنده و کامیونت نو از طرف شرکت های دیزلی ساز که مانند قارچ در حال رشد هستند، رونمایی می شوند.
مدیران این شرکت ها در نشست های خبری ایفای نقششان در ترمیم ناوگان به شدت فرسوده حمل و نقل سنگین کشور را جشن می گیرند.
اما بعد از اتمام نمایشگاه، جشن تمام شده، چراغ ها خاموش می شوند و همه چیز به روالی بدتر از سابق بر می گردد.
در نمایشگاه اخیر صنعت حمل و نقل کشور که 30 آذر ماه 1400 برگزار گردید، دست کم از پانزده کامیون، کشنده و کامیونت نو رونمایی شد.
کشنده های دیما، پیلسان، دایون، دانگ فنگ و … از جمله حاضرین این نمایشگاه بودند.
کامیونت های دایون و فورس از بهمن دیزل هم در این نمایشگاه حضور داشتند.
در نمایشگاه ها این محصولات رونمایی و خبر فراوری آنها اعلام می گردد، اما آیا فروش هم دارند؟
وقتی خبرنگار وبلاگ دیدنی ها به عنوان خریدار با ایران خودرو دیزل تماس گرفت، کارشناس فروش گفت: فعلا هیچ محصولی برای فروش نداریم، چون ظرفیت فروش تنها در چند دقیقه، تکمیل می گردد و اگر می خواهید خریداری کنید باید مدام وبسایت را چک کنید تا شاید طرحی برای فروش ارایه شد.
ادعای دیزلی سازان داخلی و آنالیز بازار و قیمت کامیون و کشنده
کارشناس فروش بهمن دیزل هم گفت: فعلا فقط کامیونت شیلر 6 تن موجود است و هیچ محصول دیگری برای فروش نداریم و قیمت آن ها هم تعیین نیست.
شرکت بهمن دیزل، شیلر 6 تن را در آخرین طرح فروش مربوط به 15 آبان ماه 1400 با موعد تحویل هفته آخر بهمن ماه 1400، به قیمت 839 میلیون تومان برای فروش گذاشت.
و این تنها اطلاعیه فروش بهمن دیزل روی سایت این شرکت است.
شرکت سایپا دیزل هم فقط کامیون فوتون 8.5 تن با قیمت یک میلیارد و 160 میلیون تومان را برای فروش دارد.
خریداران خودروهای تجاری سنگین چینی چه کسانی هستند؟
چرا کامیون و کشنده صفر کیلومتر برای فروش وجود ندارد؟
بسیاری از رانندگان خودروهای تجاری سنگین دیگر اعتمادی به خودروهای خوش خط و خال چینی ندارند و فریب شرایط فروش اقساطی یا صفر و بی دردسر بودن آن ها را نمی خورند.
آن ها ترجیح می دهند خودروهای قدیمی تر، گران تر اما یک برند اروپایی را بخرند تا به گفته خودشان با یک تعمیر، مجددا برای آنها ماشین گردد.
ادعای دیزلی سازان داخلی و آنالیز بازار و قیمت کامیون و کشنده
بیشتر خودروهای چینی سواری قابل اعتماد نیستند و معمولا بعد از گذر از چهل هزار کیلومتر پیمایش، ایرادها و نبود قطعاتشان ماسک زیبای آنها را کنار می زند. خودروهای سنگینی که باید چند میلیون کیلومتر کار نمایند چطور می توانند قابل اتکا باشند؟
بنابراین خریداران خودروهای سنگین چینی بیش از پیش محدود شده اند.
حال پرسش اساسی اینجاست: چرا خودروهای سنگین چینی یا داخلی که هر روز به تعدادشان افزوده می گردد و مشتری ندارند فروششان در عرض چند دقیقه تمام می گردد؟
اگر مشتری نیست چرا هر روز چشممان به جمال یک کشنده نو چینی روشن می گردد و اگر مشتری هست چرا ماشینی برای فروش نیست؟
منبع: بیت ران