گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در بهار

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، به گزارش مرکز آمار ایران در میان بخش های مختلف صنعتی، کم ترین تورم فصلی مربوط به رشته فعالیت های صنایع زغال سنگ و پالایشگاه های نفت (1,8- درصد) و صنایع محصولات شیمیایی (2.8 درصد) بود.

گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در بهار

به گزارش گروه مالی خبرگزاری وبلاگ دیدنی ها، در میان بخش های مختلف صنعتی، کم ترین تورم فصلی مربوط به رشته فعالیت های صنایع زغال سنگ و پالایشگاه های نفت (1,8- درصد) و صنایع محصولات شیمیایی (2.8 درصد) و بیش ترین آن به ترتیب مربوط به فراوری ماشین آلات اداری و محاسباتی (38.0 درصد)، فراوری سایر وسایل حمل ونقل (34.0 درصد) و فراوری کاغذ و محصولات کاغذی (23.0 درصد) است.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت فراوریکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار1399 به 8,1 درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، 6.3 واحد درصد افزایش دارد. در میان بخش های مختلف صنعتی، کم­ترین تورم فصلی مربوط به رشته فعالیت های صنایع زغال سنگ و پالایشگاه های نفت (1.8- درصد) و صنایع محصولات شیمیایی (2.8 درصد) و بیش­ترین آن به ترتیب مربوط به فراوری ماشین آلات اداری و محاسباتی (38.0 درصد)، فراوری سایر وسایل حمل ونقل (34.0 درصد) و فراوری کاغذ و محصولات کاغذی (23.0 درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت فراوریکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار1399 به 7,8 درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، 5.5 واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط فراوریکنندگان محصولات صنعتی به ازای فراوری کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار1399 نسبت به فصل بهار1397، 7.8 درصد افزایش دارد. در بخش­های مختلف صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به فراوری زغال سنگ و پالایشگاه های نفت (21.8- درصد) و بیش­ترین آن مربوط فراوری ماشین آلات اداری و محاسباتی (89.7 درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت فراوریکننده محصولات صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل بهار1399 نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 23,8 درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل 18.0 واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در فصل مورد آنالیز، در میان بخش های مختلف صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به فراوری زغال سنگ و پالایشگاه های نفت (4.2 درصد) و بیش­ترین آن به ترتیب مربوط به فراوری ماشین آلات اداری و محاسباتی (112.1 درصد)، انتشار، چاپ و تکثیر رسانه­ های ضبط شده (69.2 درصد) و فراوری وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم ­تریلر (62.4 درصد) است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید