صدرنژاد: تعارض منافع میان شهرداری ها و جامعه کسب وکار های بخش خصوصی را از رونق انداخته

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران از تعارض منافع شهرداری ها با جامعه و از رونق افتادن کسب و کار های بخش خصوصی حوزه مدیریت پسماند اطلاع داد.

صدرنژاد: تعارض منافع میان شهرداری ها و جامعه کسب وکار های بخش خصوصی را از رونق انداخته

امین صدرنژاد، دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ دیدنی ها، در مورد نرم افزار های حوزه مدیریت پسماند گفت: از سال 96، 97 اولین نرم افزار ها راه افتاد، اما تعداد نرم افزار هایی که باقی ماند، کم و اغلب به شدت تحت فشار شهرداری ها هستند، چرا که شهرداری ها توقعاتی دارند مثل اینکه نرم افزار ها باید از شهرداری مجوز دریافت نمایند، علاوه بر مالیاتی که پرداخت می نمایند ده درصد درآمدشان را به شهرداری اختصاص دهند، به قیمتی که شهرداری مشخص می نماید، ضایعاتی که جمع آوری می نمایند را به پیمانکاری که شهرداری مشخص می نماید بفروشند.

وی ادامه داد: بنابراین اقتصاد این حوزه باز هم پاسخگو نیست و پر از مانع است. هم اکنون پیمانکاران سنتی شهرداری هم در کار نرم افزار های این حوزه اختلال ایجاد می نمایند. در نهایت در این حوزه حقوق مالکیت شهروندان زیر پا گذاشته می گردد.

صدرنژاد در مورد تعارض منافع شهرداری ها با جامعه اظهار کرد: تا زمانی که شهرداری ها به ضایعاتی که در اختیار شهروندان است و ضایعات قابل بازیافت و ارزش مالی دارد به چشم مال و سرمایه نگاه می نمایند، ما در کشورمان تفکیک از مبدا نخواهیم داشت.

دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران گفت: شهرداری های ما توقعشان این است از پسماند درآمدزایی نمایند و بخشی از هزینه مدیریت پسماند را پوشش دهند که تا وقتی این نگاه وجود داشته باشد، ما نمی توانیم به جایی برسیم. این روش در هیچ جای دنیا جواب نداده و ما هم باید از این نگاه صرف نظر کنیم.

صدرنژاد توضیح داد: بعضا دیده می گردد که رقابت هایی بین مدیران شهرداری هم شکل گرفته که مدیر تازه می گوید مدیر قبلی 40 میلیارد پسماند فروخته، ولی من 400 میلیارد می فروشم. اما مسئله این است که در راه حلی که ما ارائه می دهیم شهرداری ها درآمدی شفاف و پایدار از مالیات بر ارزش افزوده پیدا خواهند کرد و این امر کاملا در چارچوب قانون خواهد بود.

دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران در مورد آمار نرم افزا های مدیریت پسماند که فعالیتشان را کنار گذاشته اند، گفت: در کل ایران بیش از 15 نرم افزار را شناسایی نموده بودیم که این کار را آغاز نموده بودند به جرات می توانم بگویم که 10 نرم افزار تعطیل و تعدادی نیز در حوزه های کاذبی مثل رمز ارز فعالیت می نمایند.

به گفته وی؛ نرم افزار های فعال در این حوزه هم به شدت از لحاظ مالی مشکل دارند؛ در شهر تهران تعداد نرم افزار ها به 6، 7 مورد رسیده بود، ولی اکنون دو مورد نرم افزار در تهران فعالیت می نمایند دلیلش هم وجود موانع و مسائل بسیار این حوزه است.

صدرنژاد در مورد حمایت ها از نرم افزار ها گفت: ما به عنوان تشکل تخصصی این حوزه در اتاق بازرگانی ایران از تمام ابزارمان در این حوزه استفاده نموده ایم که صدای بخش خصوصی باشیم. سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان شهرداری های وزارت کشور، شهرداری ها و معاونت علمی فناوری هم می دانند چه می خواهیم و چه می گوییم، ولی مسئله این است نگاهی که وجود دارد نگاه بخشی، بنگاهی و دولتی است و دولت ما فکر می نماید که می تواند تمام کار ها را انجام دهد و نیازی به بخش خصوصی ندارد.

وی ادامه داد: ما مشکلمان این نیست نرم افزار های خوبی نداریم، مشکل ما این است محیط کسب و کارمان ناسالم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صدرنژاد: تعارض منافع میان شهرداری ها و جامعه کسب وکار های بخش خصوصی را از رونق انداخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنژاد: تعارض منافع میان شهرداری ها و جامعه کسب وکار های بخش خصوصی را از رونق انداخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید