خبرنگاران 52 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک غربالگری شدند

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 52 درصداز جمعیت شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق مراکز جامع سلامت شهر و روستا غربالگری سلامت شده اند.

خبرنگاران 52 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک غربالگری شدند

دکتر سید محمد جمالیان روز یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ دیدنی ها اضافه نمود: این مهم از هفته گذشته در مراکز جامع سلامت شهر و روستا شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی بیان نمود: بیش از 50 درصد از جمعیت خمین و 20 درصد از جمعیت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ساوه نیز غربالگری شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، ابتدا گروه های پرخطر و سپس گروه های عادی خطر سنجی شدند که 94 مورد مشکوک شناسایی شده و درمان 20 مورد شروع شده است.

دکتر جمالیان گفت: مردم می توانند اگر احساس علایم مشکوک به کرونا ویروس دارند، پرسش نامه ای که در سایت salamat.gov.ir قرار داده شده را تکمیل کنند و پزشکان در صورت نیاز با آنها تماس می گیرند و پیگیر شرایط می شوند.

وی عنوان نمود: در تمام روزهای تعطیل، مراکز جامع سلامت شهری باز است و در روستاها اگر مرکزی بسته باشد در روستای مجاور باز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه نمود: ترخیص بیماران کرونا با موازین علمی و شرایط استاندارد انجام می شود و از ابتدای درگیری 846 مورد قطعی به این بیماری در استان مرکزی تا به امروز، 509 بیمار ترخیص شده اند.

دکتر جمالیان عنوان نمود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی، نگرانی هایی در مورد شهرستان های ساوه و دلیجان بود که با اقدامات به موقع دانشگاه و پیگیری های مدیریت ارشد استان شرایط این دو شهرستان مطلوب شده است.

وی گفت: نقاهتگاه ها بسیار کمک کننده بود زیرا در ساوه نزدیک بود سه بیمارستان درگیر شوند اما با همان 2 بیمارستان شرایط به ثبات رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر نگرانی اصلی سفرهای نوروزی است که آرامشی را که ایجاد شده در استان برهم بزند و اگر این اتفاق رخ دهد، شرایط بحرانی می شود.

دکتر جمالیان بیان نمود: زیرا این موج می تواند از روستاها شروع شود و کنترل آن در روستاها بسیار سخت است.

وی گفت: در روستاها کسانی زندگی می کنند که جزو افراد مسن و گروه پرخطر طبقه بندی می شوند و فرزندان این افراد از شهرهای تهران، قم و سایر شهرها به دیدن پدر و مادران و اقوام خود می آیند و طبق آمارها تعداد مسافران زیاد است اما نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: انتظار است فرزندان در این موقع بحرانی این دید و بازدید و مسافرت را کنار گذارند زیرا ممکن است ناقل باشند و علایمی نداشته باشند و باعث آسیب شوند.

دکتر جمالیان یادآور شد: تمام مراکز درمان دولتی استان مرکزی به صورت 24 ساعته فعال است و در بیمارستان های امیرکبیر، امیرالمومنین(ع)، طالقانی و کلینیک های شهرستان اراک هیچ بیمار کرونایی بستری نشده است و مردم می توانند با خیال راحت مراجعه کنند و بیمارستان های خصوصی نیز همه فعال هستند و در سایت دانشگاه علوم پزشکی اراک دفترچه ای بارگذاری شده که ساعات کاری مراکز خصوصی در کنار مراکز دولتی معین شده است.

846 مرود مبتلا به کرونا تا به امروز در استان مرکزی شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 52 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 52 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید