به روز شدن شناسایی تقلبات و سموم مواد غذایی، کنترل اندازه سموم غذا سبب کاهش بیماری

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، رئیس مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تکنولوژی های تازه شناسایی تقلبات به وسیله شرکت های دانش بنیان فراوری شده اند.

به روز شدن شناسایی تقلبات و سموم مواد غذایی، کنترل اندازه سموم غذا سبب کاهش بیماری

حسن یزدان پرست گفت: یکی از اهداف برنامه به روز کردن شناسایی تقلبات و سموم مواد غذایی و نزدیک کردن آن به روش های روز جهان که هرچند روش های خوبی در ایران وجود دارند؛ ارتقای فرهنگ غذا در بین مردم است.

او گفت: ارزیابی خطر سموم و تقلبات مواد غذایی از جمله دیگر برنامه های ما است که بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان های ذی ربط به امضا رسیده و این برنامه شانزده ساله آغاز شده است.

به گفته وی اگر اندازه سموم در مواد غذایی کنترل گردد، یاری زیادی می نماید تا اندازه بیماری های ناشی از مواد غذایی کاهش پیدا کند. به همین علت سازمان های بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت و فائو برنامه های متنوعی برای مدیریت سموم دارند.

او اضافه کرد: در حال حاضر تنها وظیفه ما تامین غذا نیست؛ بلکه تامین مواد غذایی با کیفیت، سالم و عاری از تقلبات است. از جمله برنامه های ما توسعه تکنولوژی ها در مورد شناسایی تقلبات و سموم است.

او گفت: تکنولوژی های نو شناسایی تقلبات به وسیله شرکت های دانش بنیان فراوری شده اند و شرکت های مختلف در این خصوص فعالیت می نمایند.

او گفت: بر اساس برنامه 16 ساله که فاز سوم به تازگی آغاز شده است، برنامه ای بین وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونت علمی تعریف شده است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بخش R and D سازمان غذا و دارو شناخته شده است.

وبلاگ دیدنی ها علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "به روز شدن شناسایی تقلبات و سموم مواد غذایی، کنترل اندازه سموم غذا سبب کاهش بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روز شدن شناسایی تقلبات و سموم مواد غذایی، کنترل اندازه سموم غذا سبب کاهش بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید