تبدیل عنکبوت مرده به ربات!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، مهندسین مکانیک دانشگاه رایس اخیرا توانسته اند جسد عنکبوت را به چیز جدیدی به نام نکروبات تبدیل نموده و از آن به عنوان گیره مکانیکی استفاده نمایند.

تبدیل عنکبوت مرده به ربات!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، استفاده از ویژگی ها یا اجزای حیوانات برای ایجاد سیستم های رباتیک، موضوع نوی نیست. در رویکرد های الهام گرفته شده از زیست، محققان در ایده های خود با نگاه به مورفولوژی فیزیکی حیوانات، آن ها را در سیستم های مهندسی پیچیده پیاده سازی می نمایند. در سیستم های بیوهیبرید، مواد بیولوژیکی زنده یا فعال به عنوان پایه ای برای یک سیستم عمل می نمایند.

تیم دانشگاه رایس با تغییر کاربری عنکبوت های مرده به عنوان گیره های مکانیکی، علم را یک قدم جلوتر برده اند. آن ها در حوزه نو نکروباتیک در واقع از مواد زیستی به عنوان اجزای رباتیک استفاده نموده اند. دانیل پرستون یکی از نویسندان این مطالعه می گوید آزمایشگاه این تیم در استفاده از مواد غیرسنتی در رباتیک تخصص دارد. او می گوید: بدن یک عنکبوت مرده، معماری عالی برای ایجاد گیره های کوچک است.

بر خلاف انسان ها و سایر پستانداران که اندام خود را با استفاده از همگام سازی عضلات مخالف حرکت می دهند، عنکبوت ها برای این کار از هیدرولیک استفاده می نمایند. آن ها ماهیچه هایی دارند که به پا ها اجازه می دهند تا به داخل خم شوند و آن ها را با فشار هیدرولیک به سمت بیرون راهنمایی می نمایند. دریچه های داخلی محفظه هیدرولیکی عنکبوت ها به آن ها اجازه می دهد تا هر پا را جداگانه کنترل نمایند.

هنگامی که عنکبوت ها می میرند، توانایی تحت فشار قرار دادن فعال بدن خود را از دست داده و بدنشان جمع می گردد. دانشمندان با استفاده از یک سوزن به محفظه هیدرولیکی عنکبوت ها ضربه زده و سپس با استفاده از چسب گیره ای را به آن قسمت متصل می نمایند. آن ها سپس سر دیگر سوزن را به یکی از دکل های آزمایشی آزمایشگاه یا یک سرنگ دستی متصل می نمایند. این کار اندازه کمی هوا فراوری نموده، پا های عنکبوت را به سرعت فعال می نماید و سبب کنترل همزمان همه پا های عنکبوت خواهد شد.

منبع: thenextweb

منبع: فرارو

به "تبدیل عنکبوت مرده به ربات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل عنکبوت مرده به ربات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید