با تصویب مجلس، مرکز اندونزی به شهر دیگری منتقل می گردد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرگزاری خبرنگاران-پارلمان اندونزی قانونی برای انتقال مرکز به یک منطقه دورافتاده در بورنئو تصویب کرد.

با تصویب مجلس، مرکز اندونزی به شهر دیگری منتقل می گردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دیدنی ها به نقل از رویترز، وزیر برنامه ریزی اندونزی روز سه شنبه گفت، مجلس این کشور لایحه انتقال مرکز اندونزی از جاکارتا به منطقه جنگلی کالیمانتان در جزیره بورنئو را تصویب نموده است.

قانون تازه سرمایه ایالتی، که چارچوب قانونی را برای پروژه بزرگ 32 میلیارد دلاری رئیس جمهور جوکو ویدودو فراهم می نماید، نحوه تأمین مالی و مدیریت توسعه مرکز را تعیین نموده است.

سوهارسو منورفا، وزیر برنامه ریزی، پس از تصویب این لایحه در روز سه شنبه به مجلس گفت: مرکز تازه کارکردی مرکزی دارد و نماد هویت ملت و بعلاوه مرکز ثقل مالی تازه است.

منورفا اظهار داشت مرکز تازه، نوسانتارا نامیده می گردد؛ نامی جاوه ای برای مجمع الجزایر اندونزی که به وسیله رئیس جمهور انتخاب شده است.

برنامه هایی برای جابه جایی دولت از جاکارتا، یک کلان شهر پر ازدحام 10 میلیون نفری که با معضلاتی نظیر شلوغی مزمن، سیل و آلودگی هوا دست به گریبان است، به وسیله چندین رئیس جمهور مطرح شده است؛ اما هیچ کدام تا این حد آن را به پیش نبرده بودند.

جوکووی، رئیس جمهور، نخستین بار این طرح را در سال 2019 اظهار داشت، اما پیگیری آن به علت بیماری همه گیر کووید-19 به تعویق افتاد.

بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی، مرکز تازه را به عنوان یک ابر مرکز کم کربن در نظر گرفته است که از بخش های دارویی، بهداشتی و فناوری پشتیبانی می نماید و رشد پایدار را فراتر از جزیره جاوه ارتقا می دهد.

اما منتقدان می گویند این قانون با مشورت عمومی محدود و ملاحظات زیست محیطی به سرعت تصویب شد.

سان مصطوف، معاون کمیته ویژه لایحه، روز دوشنبه گفت که نوسانتارا - که در پی ایجاد مرکز های تازه در کشورهایی مانند برزیل و میانمار ایجاد می گردد - به وسیله یک مقام ارشد که سمتش معادل وزیر است، رهبری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "با تصویب مجلس، مرکز اندونزی به شهر دیگری منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تصویب مجلس، مرکز اندونزی به شهر دیگری منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید