بازی با امریکا به نفع مان است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تهران (پانا) - اردوهای تیم ملی بسکتبال از روز شنبه برای حضور در پنجره سوم مسابقات کاپ آسیا در قطر شروع شد و 16 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

بازی با امریکا به نفع مان است

به گزارش ایران، مسابقات کاپ آسیا و ملاقات با تیم های قطر و عربستان نزدیک ترین آزمون شاگردان مهران شاهین طبع است، مسابقاتی که 29 بهمن در شهر دوحه برگزار و چهره 12 تیم صعود کننده به کاپ آسیا تعیین می گردد. اما مهم ترین تورنمنت پیش روی بسکتبال مسابقات المپیک توکیو است که تابستان سال آینده برگزار خواهد شد. جایی که تیم ملی بسکتبال کشورمان به عنوان نماینده آسیا در گروه A با تیم های قدرتمند فرانسه، امریکا و یک تیم از قهرمان رقابت هاى انتخابى در کانادا همگروه شده است.

صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال درخصوص برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: خوشبختانه اردوهای تیم ملی شروع شده و بچه ها خیلی آماده و با انگیزه هستند. رقبای ما در پنجره سوم تیم های قطر و عربستان هستند و فکر نمی کنم که کار سختی در مقابل این دو تیم داشته باشیم. البته با توجه به شرایط کنونی و محدودیت هایی که برای برگزاری اردوها به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش آمد، باید هوشیار باشیم و با تمرکز به مصاف این دو تیم برویم.

او در ادامه در مورد هم گروهی تیم ملی با تیم های امریکا و فرانسه بیان داشت: اگر بگوییم همگروهی با امریکا و فرانسه سخت نیست، اشتباه نموده ایم. المپیک میدان سختی است و 12 تیم از بهترین های جهان در این میدان عظیم شرکت خواهند کرد و همه تیم ها برای کسب نتیجه در این میدان عظیم کار بسیار سختی خواهند داشت. ما برای حضور در المپیک باید روی خودمان کار کنیم و باید کلاس مان را بالاتر ببریم. همواره این گونه نیست که تیم ضعیف تر از پیش بازنده باشد و ما توانایی پیروزی مقابل تیم های عظیم جهان را داریم و نمی توان از حالا با بدبینی به المپیک نگاه کنیم.

نیکخواه بهرامی که سابقه حضور در لیگ معتبر NBA را دارد در مورد تیم نامدار امریکا این گونه صحبت کرد: حقیقتاً امریکا بهترین تیم جهانست. امریکا بسکتبالیست های فراوانی دارد و در هر تورنمنتی با یک تیم خاص حضور می یابد. سوپراستارهای امریکا در جام جهانی 2019 چین حضور نداشتند، چرا که کلاس جام جهانی پایین تر از المپیک است اما قطعاً بهترین های این تیم در المپیک توکیو حاضر خواهند بود و از نظر من این موضوع برای تیم ملی ما اتفاق خوبی خواهد بود.

ملی پوش باتجربه تیم ملی بسکتبال برخلاف بسیاری از ورزشکاران دیدگاه متفات تری نسبت به رقابت با تیم های برتر جهان دارد. صمد با اشاره به این موضوع که تیم ملی امریکا محبوب ترین تیم جهانست، اضافه کرد: این موضوع از سویی به نفع ماست چرا که تمامی نگاه هواداران و رسانه ها در المپیک به این تیم خواهد بود و مانور تبلیغاتی زیادی روی این تیم می گردد. ما می توانیم با ارائه بازی خوب مقابل این تیم خودمان را بیش از گذشته نشان دهیم و برای بهتر شدن هیچ راهی بجز برگزاری ملاقاتهای تدارکاتی و اردوهای فراوان نداریم. بسکتبال ایران با رویارویی با امریکا می تواند شناخته تر گردد.

او در ادامه این گونه به نقطه ضعف تیم ملی بسکتبال اشاره داشت: نقطه کور ما عدم برگزاری بازی های تدارکاتی با تیم های صاحب نام جهانست. ما در چند سال گذشته به هیچ وجه بازی هایی در این سطح نداشتیم و تنها در مسابقات رسمی مثل جام جهانی با تیم های نامدار بازی کردیم. البته برای برنامه ریزی جهت برگزاری اردوها تنها نیستیم و فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در این موضوع به ما یاری خواهد نمود، چرا که برای فدراسیون جهانی برگزاری هرچه بهتر این مسابقات اهمیت زیادی دارد. برای فیبا مهم است که در شوی المپیک هر 12 تیم سطح بالایی داشته باشند.

نیکخواه بهرامی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر حمایت ها از بسکتبال خوب است و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از تیم ملی بسکتبال می نماید و این موضوع امیدوارکننده است. علاوه بر این می دانم که فدراسیون برای انجام بازی های تدارکاتی تیم ملی، دعوتنامه های زیادی دریافت نموده است و منتظر این هستیم که فدراسیون برنامه های خود را اعلام کند تا با آمادگی بالا در المپیک حضور یابیم. بازی کردن با امریکا و فرانسه برای تمام تیم های جهان آرزوست.

او که هوادار فوتبال است در ادامه در مورد درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، 2 پیشکسوت فوتبال ایران این گونه صحبت کرد: رابطه ما ورزشکاران با یکدیگر فراتر از رشته ها و رنگ هاست. میناوند همواره به من لطف داشت و همواره پیش از برگزاری مسابقات به من انرژی می داد و پس از سرانجام تورنمنت ها هم دلگرمم می کرد. در مقطعی یکسری از هواداران پرسپولیس به اینستاگرام من حمله کردند در آن موقع مهرداد خیلی خوب از من حمایت کرد و حامی من شد. درگذشت میناوند اتفاق تلخی بود.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: متأسفانه پس از آن شاهد درگذشت انصاریان بودیم که این کام مردم را تلخ تر کرد. انصاریان خیلی خوش بود و من با دیدن ویدیوهای او از خنده روی زمین می افتادم. جای این دو عزیز کاملاً خالی است. هر دوی این عزیزان پس از دوران ورزشی شان پیروز بودند و می توانستند در آینده در جامعه تأثیرگذار باشند. ما همواره باید افسوس از دست دادن چنین افراد ارزشمندی را بخوریم. فقدان این دو عزیز بسیار عظیم است و جای شان سبز باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازی با امریکا به نفع مان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی با امریکا به نفع مان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید