کشف سر های بریده در معبد مرگ مایا ها

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اخیراً باستان شناسان یک محوطه تدفین بزرگ را کشف نموده اند که زیر یک معبد هرم مانند رفیع در شهر باستانی مورال-ریفورما پنهان بود.

کشف سر های بریده در معبد مرگ مایا ها

وبلاگ دیدنی ها | بیست گور انسان که بیشتر آن ها مردان جوان بودند در دو گروه مربوط به دو دوره زمانی مختلف این محوطۀ باستانی پیدا شدند. قدمت گروه قدیمی بین 300 تا 250 پس از میلاد و قدمت گروه نو بین 600 تا 900 پس از میلاد است. جمجمه های یافت شده در هر گروه دارای نشانه هایی از تغییرشکل بودند که نشان از موقعیت بالای اجتماعی بودند. مثلا در دو مورد از جمجمه ها آثاری از گوهرنشان کردن دندان ها با یشم یافت شده است.

به گزارش وبلاگ دیدنی ها ؛ باستان شناسان با مشاهده عمق و حالت تدفین ها نتیجه گرفتند که این تدفین ها احتمالاً به یک الهه مایایی برای تقدیس معبد پیشکش شده اند. بسیاری از افراد مدفون در این گور ها سر یا اندام بریده داشتند و بعضی از آن ها در حالت ایستاده یا نشسته دفن شده بودند.

از بریده شدن سرها می گردد نتیجه گرفت که این معبد ارتباط ویژه ای با باورهای مربوط به مرگ و دنیای پس از مرگ داشته است. بعضی از اجساد نیز ظاهرا قبلاً جای دیگری دفن شده بودند و بعدا به محوطه تدفین معبد آورده شده بودند.

این محوطه تدفین در موارل-ریفورما کشف شد که روزگاری یک سرزمین محصور و پررونق مایایی و مرکز تبادلات فرهنگی در سراسر سواحل رودخانه سان پدرو مارتیر بوده است. این شهر قرن ها پررونق بود، یعنی از زمان تاسیس آن در سال 300 پیش از میلاد تا حدود 1000 پس از میلاد. پروژه باستان شناسی مورال-ریفورما یک کوشش بی وقفه برای حفاری و درک این شهر و تاریخ آن است. باستان شناسان این پروژه پس از آنالیز یافته های اخیرشان، کار روی ساختمان دیگری را شروع کردند.

(معبدی که اجساد در محوطۀ آن یافت شدند)

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "کشف سر های بریده در معبد مرگ مایا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سر های بریده در معبد مرگ مایا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید