مشهد قطب پزشکی هسته ای و فراوری رادیو دارو در کشور می گردد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، محمد اسلامی در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی با بیان این که آستان قدس رضوی در بخش سلامت و فراوری دارو ظرفیت های خوبی در اختیار دارد، اظهار کرد: این نهاد بعلاوه فعالیت های ارزشمندی را در حوزه های صنعتی، فراوریی و فناوری های نوین انجام داده است.

مشهد قطب پزشکی هسته ای و فراوری رادیو دارو در کشور می گردد

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سند منظره 20 ساله جمهوری اسلامی ایران بیان نمود: باتوجه به افق 20 ساله کشور که سال جاری به وسیله رئیس جمهور در 20 فروردین اعلام شد، پزشکی هسته ای توسعه داده خواهد شد.

وی اضافه نمود: در این راستا با توجه به تفاهم نامه مقدماتی منعقد شده با آستان قدس رضوی، منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب های پزشکی هسته ای و فراوری رادیو دارو تبدیل خواهد شد.

فراوری رادیو داروهای تازه با همکاری آستان قدس رضوی

مالک رحمتی، قائم مقام آستان قدس رضوی در مراسم امضا این تفاهم نامه اظهار کرد: از مطالبات جدی تولیت محترم، برنامه های تحولی و افزایش بهره وری در مجموعه آستان می باشد که این مهم به وسیله استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان قابل انجام است که چند سالی است آستان در این زمینه ورود جدی دارد و سازمان انرژی اتمی نیز در عرصه دانشی، پیشرفت های خوبی را در کشاورزی، اکتشافات معدنی، دارویی و پزشکی هسته ای دارد. و با آغاز این همکاری از دانش موجود در این سازمان برای افزایش بهره وری همه مجموعه های مرتبط و برطرف مسائل مردم در حوزه پزشکی استفاده خواهد شد.

قائم مقام آستان قدس رضوی اضافه نمود: در زمینه پزشکی هسته ای وفراوری رادیو دارو، و سایر داروهای خاص سرمایه گذاری های مطلوبی اجرا شده که با توجه به احتیاج کشور و توسعه گستره و عمق دانش فنی، احتیاجمند بروزرسانی آنها هستیم، تا علاوه بر ارتقا ظرفیت فراوری، داروهای تازهی نیز به چرخه فراوری اضافه گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه در حوزه پزشکی هسته ای شاهد تحولی در سازمان انرژی اتمی هستیم که در این راستا اقداماتی برای خدمت رسانی به مردم درنظر گرفته شده است.

رحمتی، پایه گذاری کشاورزی دانش بنیان را نیز یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد در سال های اخیر دانست و اضافه نمود: این مهم یکی از اولویت های اساسی آستان قدس رضوی را به خود اختصاص داده است. و امروزه در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری آن در مزارعه، اصلاح الگوی کشت و فراوری بذرهای دانش پایه و ایجاد باغ های مکانیزه پسته و گردو کارهای خوبی انجام گرفته که با آغاز این همکاری آغاز حرکت بزرگی است و امیدواریم با این تفاهنامه این توسعه ها سرعت رشد بیشتری را داشته باشند

قائم مقام آستان قدس رضوی ادامه داد: معتقدیم دانش و تجربه بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی نهفته است و امروز با امضا این تفاهم نامه، مشارکت تازهی نیز برای بهبود محصولات کشاورزی و مقابله با آفت های مشکل زا با آخرین دانش و فن آوری روز آغاز می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشهد قطب پزشکی هسته ای و فراوری رادیو دارو در کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد قطب پزشکی هسته ای و فراوری رادیو دارو در کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید