مروری بر زندگی کلوین کلاین؛ طراح پیروز آمریکایی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کلوین کلاین موسس برند کلوین کلاین که به نام سی کی (CK) هم نامیده می گردد یکی از پیروز ترین و مشهورترین طراحان مد در دنیا است. او ابتدا با طراحی و فراوری لباس های خوش دوخت و با کیفیت ورزشی به معروفیت رسید و پس از آن با ایجاد کمپین های تبلیغاتی مدرن و خبر سازش به محبوبیت دنیای دست پیدا کرد. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا بر زندگی این طراح مد پیروز و مشهور نگاهی داشته باشیم.

مروری بر زندگی کلوین کلاین؛ طراح پیروز آمریکایی

سال های اولیه زندگی و فعالیت

کلوین ریچارد کلاین در 19 نوامبر 1942 در نیویورک به دنیا آمد و تمام دوران کودکی خود را در آنجا گذراند. پدر و مادر کلوین ، فلو و لئو کلاین دارای سه فرزند بودند و زندگی نسبتا راحتی داشتند. مادرعظیم کلوین خیاط بود و او به همین علت بسیار به خیاطی علاقه مند شد. مادرش هم این عشق و علاقه او به هنر خیاطی و مد را تشویق می کرد.

کلاین در سنین جوانی در مدرسه هنرهای عالی و طراحی مد و لباس نام نویسی و آغاز به تحصیل کرد. کلاین در دوران جوانی، در حالی که سایر هم سن و سال هایش به ورزش و سرگرمی مشغول بودند ، به مطالعه، طراحی و خیاطی مشغول بود. کلوین کلاین پس از تکمیل تحصیلات مقدماتی اش در موسسه مد و تکنولوژی نیویورک تحصیلات تکمیلی خود را ادامه داد و در سال 1962 فارغ التحصیل شد. کلاین پس از فارغ التحصیلی به مدت 5 سال در یک کارگاه فراوریی کت و شلوار واقع در خیابان هفتم شهر نو نیویورک به اسم کارآموز فعالیت کرد و به صورت شبانه روزی به کار و فعالیت پرداخت تا طراحی های خودش را تکمیل کند.

در سال 1968 کلاین و دوست نزدیک دوران کودکی اش بری شوارتز، برند کلوین کلاین را به طور رسمی تأسیس کردند. از همان ابتدای تأسیس برند، شوارتز امور تجاری کار را اداره می کرد و کلوین کلاین هم امور مربوط به طراحی را بر عهده گرفته بود.

  • بیوگرافی کریستین دیور، طراح مشهور فرانسوی

کلاین و شوارتز ابتدا یک نمایشگاه کوچک اجاره کردند و پس از آن به ساختمان تجاری عظیم بونویت تلر (Bonwit Teller) منتقل شدند و فعالیت های شان را بر روی فروش کت و شلوارهای زنانه متمرکز کردند. ورود آن ها به ساختمان عظیم بونویت تلر مشتری های فراوانی را برایشان به ارمغان آورد و برند کلاین در ابتدای دهه 70 میلادی میلیون ها دلار فروش کرد. علاوه بر اقبال زیاد مشتریان به فراوریات این کمپانی، طراحی های کلاین هم مورد علاقه و توجه کارشناسان و علاقه مندان به مد نهاده شده بود. از همین رو کلاین در ابتدای دهه هفتاد میلادی خط فراوری لباس ورزشی زنانه اش را هم افتتاح کرد.

پس از مدتی برند کلاین با توسعه فعالیت هایش خطوط نو فراوری لباس و پوشاک را راه اندازی کرد. از جمله این خطوط فراوریی می توان به خط فراوری لباس های اوت کوتور زنانه، کالکشن کلوین کلاین برای مردان و زنان، لباس های ورزشی CK مردانه و زنانه و خط فراوری شلوار جین CK اشاره نمود و شاید بتوان محصولات جین و بخصوص شلوارهای جین کلوین کلاین را یک انقلاب در زمینه سبک پوشش به تعداد آورد. علاوه بر این برند کلاین در زمینه هایی مانند اکسسوری، لباس شنا، عینک، خز، جوراب و عطر هم آغاز به کار کرد و تمامی این خطوط فراوریی تحت کنترل و مدیریت دقیق شخص کلوین کلاین قرار داشت.

در بین فراوریات کمپانی، شلوارهای جین و عطر های برند کلاین به محبوبیت خاصی بین مصرف نمایندگان این برندها دست یافتند و تا سال 1997 فروش شلوارهای جین برند کلوین کلاین به رقمی در حدود نیم میلیارد دلار رسیده بود.

  • اوت کوتور چیست و چه برندهایی لباس های اوت کوتور فراوری می نمایند؟

رویکرد بازاریابی در فعالیت های کلوین کلاین

می توان تبلیغات را رمز موفقیت کلوین کلاین دانست. کمپین های تبلیغاتی کلوین کلاین به طرز فوق العاده ای تأثیر گذار بودند. کمپین های او بیشتر حول افراد و نقش آفرینان جوان می چرخید. یکی از معروف ترین تبلیغ های کمپانی مربوط به سال 1981 می گردد که در این تبلیغ بروک شیلدز (Brooke Shields) بازیگر و مدل آمریکایی ایفای نقش می نماید.

تبلیغات جنجالی و مصاحبه های پر حاشیه کلوین کلاین هم در معروفیت دنیای او و برندش تأثیر به سزایی داشتند. به اسم مثال در سال 1995 یکی از کمپین های تبلیغاتی شرکت در خصوص لباس های جین به علت عدم رعایت شئونات اخلاقی خبرساز شد. کار به جایی کشید که رئیس جمهور بیل کلینتون و بانوی اول وقت هیلاری کلینتون هم علیه این کمپین جبهه گیری کردند.

سه عطر مهم کلاین یعنی Obsession، Eternity و Escape، موفقیت های عظیمی به دست آوردند که بخشی از آن به علت تبلیغات تابوشکنانه و بسیار جنجالی شان بود. سی کی (CK) هم یکی از محبوب ترین عطر های کلاین در دنیا شناخته می گردد.

فروش شرکت و شرایط فعلی برند کلوین کلاین

در دهه 90، کمپانی با مسائل اقتصادی فراوانی روبرو شد. در پی این مسائل دیوید گفن یکی از دوستان کلاین که یکی از کارآفرینان مشهور آمریکایی بود با ارائه یک طرح نجات اقتصادی کمپانی کلاین را از این بحران بیرون کشید. کلاین و شوارتز پس از عبور از این چالش های اقتصادی در سال 2003 شرکت خود را با رقم 430 میلیون دلار به شرکت فیلیپس ون هوزن (Phillips-Van Heusen) فروختند.

این برند لاکچری در حال حاضر خط فراوری محصولاتی نظیر، پوشاک، عطر، جواهر و ساعت را دارا است و به وسیله شرکت فیلیپس ون هوزن اداره می گردد و در حال حاضر فروشگاه های متعددی در سرتاسر دنیا دارد.

طراحی های کلوین کلاین

فلسفه طراحی کلاین ریشه در مینی اقتصادیسم دارد. او به طور معمول از رنگ های خنثی یا رنگ های طبیعی (تناژ های مختلف قهوه ای) استفاده می کرد.

کلاین در مجموعه هایش بسیار با وسواس و تمیز عمل می کرد. در همان زمان که تبلیغات شلوار جین و عطرهای برندش مورد انتقاد شدید نهاده شده بود، خطوط فراوری پوشاک کلاین از این لحاظ که بسیار منظم و مدرن بودند مورد تحسین منتقدان بسیاری نهاده شد.

طراحی و فراوری لباس های زنانه ی شیک کژوال یکی دیگر از دلایل معروفیت کلاین در عرصه مد و فشن است. لباس هایی که در عین شیک بودن و برازندگی برای فعالیت های کژوال و روزمره زنان بسیار مناسبند.

لباس های زیر هم یکی از زمینه های پیشرفت و محبوبیت دنیای کلوین کلاین بوده است. شرت های باکسر (Boxer shorts) توانست به سرعت در بین عموم مردم محبوبیت فراوانی پیدا کند. این شرت ها فرایند فروش شرکت را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داد.

افتخارات و جوایز

  • در سال 1996 مجلهتایم کلوین کلاین را به اسم یکی از 25 فرد تاثیرگذار آمریکایی معرفی کرد.
  • کلوین کلاین سه بار به صورت پیاپی در سالهای 1973، 1974 و 1975 برنده جایزه معتبر کوتی شد؛ تا آن موقع او جوان ترین طراحی بود که به این جایزه دست پیدا نموده بود.
  • کلوین کلاین در سال 1982، 1983 و 1986 جایزه شورای طراحان مد آمریکا را به دست آورد.

منبع: notablebiographies

منبع: دیجی استایل

به "مروری بر زندگی کلوین کلاین؛ طراح پیروز آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر زندگی کلوین کلاین؛ طراح پیروز آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید