لیون در یک نگاه

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، لیون از شهرهای فرانسه است که از بناهای تاریخی گرفته تا آثار دوره رنسانس و از آثار قرن 17 تا 19 گرفته تا آسمان خراش های مدرن را پیشکش نگاه گردشگران می نماید.

لیون در یک نگاه

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است که در شرق این کشور و در ناحیه اوورنی-رون-آلپ قرار گرفته است. این شهر اروپایی یکی از بزرگ ترین قطب های مالی کشور محسوب می گردد که بین پاریس و مارسی قرار گرفته است و به عنوان مرکز فرانسه در خوش گذرانی، مشهور شده است. لیون با بیش از 155 هزار دانشجو، یکی از مهم ترین مراکز دانشجویی در فرانسه و اروپا به شمار میرود. علاوه بر این، یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست شناسی در سطح فرانسه است و در عین حال، از قطب های فراوری نرم افزار و بازی های رایانه ای محسوب می گردد. از دیگر ویژگی های این شهر باید گفت که مرکز ابریشم جهان به شمار می رود و مقر شبکه خبری یورونیوز نیز در همین شهر است.

این شهر از طریق دو رود بزرگ رون و سون و بعلاوه تپه های La Croix-Rousse و Fourvière به دو ناحیه متفاوت تقسیم شده است. در اهمیت تاریخی لیون می توان گفت که همه شهر به عنوان میراث تاریخی سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در مساحت 48 کیلومتر مربعی آن، جمعیتی بالغ بر 506 هزار نفر زندگی می نمایند که به زبان فرانسوی صحبت می نمایند و واحد پول شان، یورو است.

لیون معمولا زمستان هایی با دمای یک رقمی دارد که هرگز به زیر صفر درجه سانتی گراد نمی رود. بهار و پاییز در لیون برترین زمان سفر هستند، هر چند به میزان ماه های ژوئیه و اوت، توریست خیلی زیادی را به خود نمی بیند.

وسایل حمل و نقل عمومی در لیون شامل مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی می گردد. اتوبوس یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی در لیون محسوب می گردد که بلیط آن یک یورو است. یکی از مدرن ترین خطوط تراموای جهان را نیز می توانید در لیون ببینید.

جاهای دیدنی لیون را به هیچ عنوان در تور فرانسه از دست ندهید که از آن میان می توان به موزه باستان شناسی (Musée de la Civilisation Gallo-Romaine)، منطقه پرسکیل (Presquile District)، کلیسای نوتردام دی فوویه (Basilique Notre-Dame de Fourviere)، کلیسای جامع سنت جان باتیست (Cathédrale Saint-Jean Baptiste)، پارک دو لا تت دو (Parc de la Tête dOr)، موزه هنرهای زیبا (Musée des Beaux Arts)، محله های سنت جان و سنت جرج (Quartier Saint-Jean and Quartier Saint-Georges) و... اشاره نمود.

منبع: کجارو / کجارو / en.wikipedia.org / planetware.com

به "لیون در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیون در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید