توریسم بلاگری، کسب و کاری پر عایدی در صنعت گردشگری

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اگر زیاد سفر می کنید، اگر یک لپ تاپ یا کامپیوتر دارید، اگر یک موبایل دوربین دار یا یک دوربین ساده قابل حمل دارید، اگر اندکی کارکردن با اینترنت را بلد هستید، خبر خوشی برای شما وجود دارد! توریسم بلاگر شوید و به راحتی عایدی کسب کنید. شما خواه ناخواه به واسطه سفرهایی که می کنید، یکی از فعالان صنعت گردشگری هستید. پس از این موقعیت، توانایی و امکاناتتان هرچند که محدود باشد، بهره ببرید و حداقل هزینه سفرهایتان را تامین نمایید.

توریسم بلاگری، کسب و کاری پر عایدی در صنعت گردشگری

توریسم بلاگری

توریسم بلاگری، عنوان شغلی است که در چند سال گذشته و با رونق گرفتن دنیا اینترنت، بین مردم به رسمیت شناخته شد. این شغل، در روزگار کنونی به یکی از پر عایدیترین کسب و کارها تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با ماهیت توریسم بلاگری و زیر و بم آن آشنا کنیم. به علاوه نکاتی را جهت تبدیل شدن به یک توریسم بلاگر پیروز برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند، ارائه دهیم.

مختصری درباره بلاگ و بلاگر

بلاگ، کوتاه شده کلمه وبلاگ و در واقع صفحه ای است آزاد برای مطالعه عموم مخاطبین و حاوی نوشته ها، عکس ها و ویدیوهایی که نویسنده یا نویسندگانش در آن به اشتراک می گذارند. اگر بلاگ فقط به اشتراک گذاری عکس اختصاص یابد آن را فوتولاگ - Photolog و اگر فقط به اشتراک گذاری ویدیو اختصاص یابد، آن را ولاگ - Vlog می نامند. (1)

از این رو بدیهی است به کسانی که به نوعی فراهم نماینده محتوای بلاگ هستند نیز بلاگر گفته می گردد. به طور کلی، بلاگر بودن به معنای داشتن راه های ارتباطی معتبر و فعال با مردم و به اشتراک گذاشتن نکات، مباحث و عناوینی است که همگی در یک حوزه فعالیتی خاص، قرار دارند. جالب است بدانید بلاگری اولین بار در سال 1999 میلادی به وسیله شخصی به نام پیرا لَبز آغاز شد. (2)

به کسانی که به نوعی فراهم نماینده محتوای بلاگ هستند، بلاگر گفته می گردد

توریسم بلاگر کیست؟

توریسم بلاگر، شخصی است که به نقاط مختلف دنیا سفر می نماید و هرآنچه که از ابتدا تا انتهای سفرش تجربه می نماید را به وسیله صفحات اجتماعی یا بستر و رسانه مربوط به این کار که پیش تر آماده نموده است، در اختیار مخاطبینش قرار می دهد.در واقع می توان گفت، توریسم بلاگرها، ژورنالیست ها یا روزنامه نگاران دنیای مدرن امروز هستند.

در روزگار فعلی، معمولا کسی بدون مطالعه تجربیات و محتواهایی که توریسم بلاگرها از سفرهایشان به اشتراک گذاشته اند، به جایی سفر نمی نمایند. می توان گفت، بلاگ هایی که توریسم بلاگرها فراهم نماینده محتوای آن هستند، نوعی منبع اصلی جمع آوری اطلاعات لازم جهت سفر کردن به نقاط مختلف دنیا، برای مردم است.(3)

تاثیرات توریسم بلاگر بر روی افزایش تعداد توریست در یک منطقه

مطالعات حاکی از آن است که امروزه توریسم بلاگری بیش از حتی تبلیغات تلویزیونی، بر روی ورود توریستان به یک منطقه تاثیر دارد. علت این تاثیرگذاری بنابر چند اصل زیر قابل آنالیز است:
  • اول آنکه توریسم بلاگرها، منطقه ها توریستی را در قالب یک ادبیات محبت آمیز تفسیر می نمایند.
  • دوم آنکه مردم در یک فضای گرم و صمیمی به نام بلاگ، مخاطب این تفاسیر و اطلاعات قرار می گیرند.
  • سوم آنکه توریسم بلاگرها بیش از سایر رسانه ها، مورد اعتماد مردم هستند و همواره تمام جنبه های یک منطقه را با صداقت کامل برای مردم بازگو می نمایند.
  • و در آخر اینکه، مردم پیش از رفتن به مکان موردنظرشان، قادر هستند از جنبه های منفی آن مکان نیز به وسیله توریسم بلاگرها آگاه شوند و با علم کامل نسبت به آنجا، سفر خود را آغاز نمایند.

به این ترتیب، در خاطرات سفر توریسم بلاگرها، کوچترین جزئیات نیز بیان شده است. جزئیات واضح و دقیقی مثل اینکه اگر مثلا در اتاق شماره 45 فلان هتل اقامت داشتید، بدانید پریز کنار تخت آن خراب است و برق ندارد. یا در ساحل فلان دریا، شما امکان سیگار کشیدن ندارید و به شما تذکر می دهند و اطلاعات دقیق و جزئی دیگری از این دست که در هیچ رسانه و تبلیغی درج نشده است. (4)

یک توریسم بلاگر چگونه عایدی کسب می نماید؟

اگر سوال می پرسید که توریسم بلاگرها واقعا چگونه از این راه به کسب عایدی می پردازند؟ به احتمال زیاد پاسخ زیر به شما در درک بهتر این موضوع یاری می نماید.

زمانی که شخصی به عنوان یک توریسم بلاگر، به معروفیت و محبوبیتی نسبی بین مردم دست می یابد و افراد زیادی نوشته های او را که حاکی تجربیاتش از سفرهای گوناگون است مطالعه می نمایند، این شخص و بلاگش تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر و ارزشمند برای کسب و کارهایی می شوند که به نحوی با حوزه توریستی و سفرکردن مرتبط هستند.

او در بین مردم محبوب است و اعتماد آن ها را طی مدت ها فعالیتش در این زمینه و برقراری ارتباط موثر به وسیله بلاگش، جلب نموده است. از این رو علاوه بر آنکه مخاطبین زیادی او را دنبال می نمایند و گفته ها و نوشته هایش را می خوانند، از آنچه که او پیشنهاد می دهد نیز پیروی می نمایند.

بنابراین از آژانس های مسافرتی گرفته تا هتل ها، اقامتگاه ها، پروازها و سایر کسب و کارهایی که به حوزه توریستی ربط دارند، همگی مایل هستند امکاناتی را برای این توریسم بلاگرفراهم نمایند تا او تجربه سفرش در حالی که از خدمات یا محصولات این کسب و کارها استفاده می نموده را با دیگران به اشتراک بگذارد و سبب دیده شدن این کسب و کارها در بین مردم گردد.(3)

چگونگی کسب عایدی توریسم بلاگر

مثلا هتل ها از این شخص دعوت می نمایند که ایامی را در اقامتگاه آن ها بگذراند و حتی بابت این اقامت به او پولی نیز پرداخت می نمایند و تنها از او می خواهند که تجربه سفرش در اقامتگاه آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارد و درباره هتل آن ها در مقاله خود اطلاعاتی بنویسد. از این رو می بینیم که توریسم بلاگری یکی از متفاوت ترین حوزه های بلاگری است که حساسیت ها و دقت عمل های مخصوص به خود را می طلبد و نکات بسیار زیادی باید در آن رعایت گردد تا موثر واقع شده و به پیروزیت ختم گردد.

بعضی از اطلاعات لازم، دانش اولیه و نکات مهم و تاثیرگذار در این زمینه را در ادامه بیان خواهیم کرد.

چگونه فعالیت خود را به عنوان یک توریسم بلاگر آغاز کنیم؟

اگر زیاد سفر می کنید و در کل به سفر کردن علاقه مند هستید، بعلاوه اگر دانش اندکی از کار کردن با دنیای اینترنت دارید، امکانی بسیار متفاوت و موثر در زندگی برای شما فراهم است و آن تبدیل شدن شما به یک توریسم بلاگر است. (5)

برای آغاز کافی است گام های زیر را بپیمایید:

1.برای بلاگ خود یک نام انتخاب کنید
نام انتخابی شما باید کوتاه، آسان برای تلفظ، آسان برای به خاطر سپردن، فارغ از اعداد و علائم نگارشی و آسان برای نوشتن بدون غلط املایی به وسیله سایرین باشد.
2.یک دامنه اینترنتی و یک هاست تهیه نمایید
برای آغاز بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه حرکت کنید.
3.یک بلاگ (سایت شخصی) تهیه نمایید
این کار را می توانید به صورت کاملا رایگان و به وسیله CMSهای موجود انجام دهید، اما اگر دانش کافی برای انجام این کار را ندارید، می توانید از یک متخصص بخواهید در مقرون به صرفه ترین و ساده ترین حالت ممکن برای شما یک صفحه یا سایت شخصی تهیه نماید و کارکردن با آن و درج محتواهایتان در آن را به شما آموزش دهد. فقط از او بخواهید ظاهر آراسته ای متشکل از رنگ های چشم نواز برای سایت شما در نظر بگیرد.
4.شبکه های اجتماعی (social media) را نباید فراموش کنید!
اگر قرار است به صورت حرفه ای و متمرکز به توریسم بلاگری بپردازید، شبکه های اجتماعی مانند، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و موارد معتبری از این قبیل را حتما راه اندازی کنید و برای بلاگ خود، صفحه ای در هر یک از آن ها ایجاد نمایید.
5.اولین محتوای خود را فراوری کنید
برای آغاز پیشنهاد می کنیم، هفته ای یک الی دو محتوا از تجربیات سفرهای شخصی خود را در بلاگتان قرار دهید. نباید فراموش کنید برای مخاطبین شما، کیفیت مهمتر از کمیت است!

6.محتواهای بلاگرهای دیگر را مطالعه کنیدهمواره به روز باشید و از آنچه بلاگرهای دیگر در زمینه توریسم منتشر می نمایند آگاه باشید تا با ایده ها، عقاید و تجربیات آن ها نیز آشنا شوید و بتوانید شیوه نویسندگی و دانش خود درباره این حوزه را ارتقا دهید.

حالا پول سازی کنید!

نتیجه گیری
در ابتدا فقط دوستان و خانواده شما دنبال نماینده بلاگتان خواهند بود، اما شما بر روی اینترنت یعنی بستری دنیای فعالیت می کنید، پس به زودی افراد زیادی شما را پیدا نموده و دنبال خواهند کرد. زمانش که برسد بلاگ شما آغاز به کسب عایدی می نماید، اما منتظر آن موقع نباشید.

برای کسب عایدی، بلاگری نکنید. به بلاگ خود به چشم دفترچه خاطراتتان نگاه کنید تا صادق و دلنشین باشید و بتوانید در زمانی کوتاه میلیون ها مخاطب را در پی نمایندگان پر و پاقرص خود تبدیل کنید. (5)

پی نوشتها

  1. www.cbi.eu
  2. www.computerhope.com
  3. www.lesroches.edu
  4. www.arno.uvt.nl
  5. www.expertvagabond.com
منبع: راسخون

به "توریسم بلاگری، کسب و کاری پر عایدی در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توریسم بلاگری، کسب و کاری پر عایدی در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید