برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرنگاران/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان اطلاع داد و گفت: نمایشگاه آثار رسیده به دبیرخانه 28 دی لغایت 2 بهمن برگزار می گردد.

برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان

رضا ثقتی در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان، با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره مذکور با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه، اظهار کرد: این جشنواره با موضوع عروسک و هدایای فرهنگی از جمله سازهای بومی، هدایای چوبی، سوزن دوزی، سفال، رشتی دوزی، زیورآلات، حصیربافی، مگارگری و تذهیب برگزار می گردد.

وی ترویج، فراوری و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی - اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایران را یکی از مهمترین اهداف جشنواره مذکور دانست و اضافه نمود: تشویق فراورینمایندگان به فراوری کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق و زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت نمایندگان صنایع خلاق از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، گفت: جشنواره مالا و محصولات فرهنگی گیلان معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی را دنبال می نماید.

ثقتی، با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی فراوری شده در استان ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها و افزایش مصرف آثار و فراوریات فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: 24 دی 1400 آخرین مهلت دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره مذکور است.

وی 28 دی لغایت دوم بهمن را زمان برگزاری نمایشگاه آثار رسیده دانست و عنوان نمود: مراسم اختتامیه این جشنواره 29 دی برگزار خواهد شد لذا علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.jayezehfiroozeh.fargang,gov.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید